حذف کنکور

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص سرانجام حذف کنکور و افزایش سهم سوابق تحصیلی اظهار داشت:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو با اعضای قبلی و برحسب نیاز جلسات خود را در این رابطه تشکیل می‌دهد.

وی افزود:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تلاش است تا سال 97 تعداد رشته‌هایی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باشد را افزایش دهد. طبق قانون باید طی مدت زمانی 5 ساله، 85 درصد پذیرش در دانشگاه‌های کشور بر اساس سوابق تحصیلی و 15 درصد با توجه به آزمون باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد:‌ 15 درصدی که برای آن آزمون برگزار می‌شود، مربوط به رشته‌های برتر و دانشگاه‌هایی است که شهریه برای آن پرداخت نمی‌شود.

توکلی با اشاره به این‌که برای افزایش سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها نیاز داریم تا امتحانات نهایی در سایر پایه‌های دوره متوسطه نیز برگزار شود، گفت:‌ شورای سنجش و پذیرش دانشجو تا سال 97 برای حذف کنکور و افزایش سهم سوابق تحصیلی فرصت دارد و هنوز مشخص نیست که سهم سوابق تحصیلی در کنکور 94 چگونه است.

وی عنوان کرد:‌ قرار است تا برای 13 رشته پرطرفدار مانند پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و مهندسی علاوه بر سوابق تحصیلی، آزمون نیز برگزار شود که این آزمون توسط دانشگاه‌ها برگزار نخواهد شد بلکه به صورت متمرکز خواهد بود.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در اخبار دانشگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…