بارسلونا در دیداری پرگل و تماشایی، توانست سویا را 5-4 شکست بدهد و فاتح سوپرکاپ اروپا شود.

در این دیدار پرافت و خیز، دو تیم در وقت های قانونی به تساوی 4-4 رسیدند اما دروقت های اضافی، پدرو گل پیروزی بارسا را به ثمر رساند تا آبی و اناری ها به چهارمین جام شان در سال 2015 دست پیدا کنند. دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و تنها سه دقیقه از بازی سپری شده بود که اور بانگا، سویا را پیش انداخت. خطای خاویر ماسکرانو، یک ضربه آزاد را پشت محوطه جریمه بارسا نصیب سویا کردو بانگا با یک ضربه تماشایی، تراشتگن را مغلوب کرد.
این برتری تنها 4 دقیقه پایدار ماند و در دقیقه 7، لیونل مسی کار را به تساوی کشید. یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه سویا اعلام شد و این بار نوبت مسی بود که تخصص اش روی این ضربات را نشان بدهد. بعد از این گل هم برتری بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه 15، مسی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. این بار هم یک ضربه آزاد به سود بارسا، این موقعیت را نصیب ستاره آرژانتینی کرد تا دروازه حریف را باز کند. برتری بارسا در مالکیت توپ همچنان ادامه داشت اما شاگردان لوئیس انریکه برای رسیدن به گل سوم تا دقیقه 44 منتظر ماندند. پاس عالی سوارز به دهانه دروازه سویا، با ضربه دقیق رافینیا، به گل سوم آبی و اناری ها تبدیل شد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. نیمه دوم متعادل آغاز شد اما یک اشتباه از مدافعان سویا، گل چهارم بارسا را رقم زد. اشتباه تریمولیناس، سرخیو بوسکتس را صاحب توپ کرد و او با یک پاس خوب، سوارز را با دروازه سویا تک به تک کرد. ضربه دقیق مهاجم اروگوئه ای، در دقیقه 52 گل چهارم بارسا را رقم زد. بعد از این گل بازیکنان سویا که چیزی برای از دست دادن نداشتند، جلو کشیدند و خیلی زود یکی از گل های خورده را جبران کردند. نفوذ ویتولو از سمت چپ و ارسال او روی دروازه، درموقعیتی مناسب به خوزه آنتونیو ریس رسید و او هم دروازه تراشتگن را باز کرد. مصدومیت اینیستا در دقیقه 63 و خروج او از زمین، روند بازی را به سود سویا تغییر داد و باعث شد تا این تیم در فاصله 10 دقیقه، دو گل عقب افتادگی دیگر را جبران کند.
ابتدا خطای ژرمی متیو روی ویتولو، یک ضربه پنالتی نصیب سویا کرد که کوین گامیرو آن را تبدیل به گل سوم سویا کرد.  سپس در دقیقه 81، اشتباه مارک بارترا، یک موقعیت عالی را در اختیار سویا قرار داد و با پاس چیرو ایموبیله، کونوپلینکا، با یک بغل پا، کار را به تساوی کشید.
در دقایق باقی مانده، تلاش دو تیم برای رسیدن به گل برتری بی نتیجه بود و با ثبت تساوی 4-4، کار به وقت های اضافی کشیده شد.
نیمه اول وقت اضافی بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند به پایان رسید اما در نیمه دوم، پدرو که احتمالا آخرین بازی اش را برای بارسا انجام داد، گل پیروزی بخش آبی و اناری ها را به ثمر رساند.
ضربه آزاد مسی توسط دروازه سویا برگشت داده شد اما پدرو توپ برگشتی را با حضوری به موقع وارد دروازه حریف کرد. در دقایق باقی مانده شاگردان اونای امری تلاش زیادی برای زدن گل تساوی انجام دادند اما تلاش آنها ثمری نداشت و بارسا فاتح سوپرکاپ اروپا شد.

بارسلونا
بارسلونا
بارسلونا
بارسلونا
بارسلونا
بارسلونا

منبع: ورزش سه

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…