قاسم سلیمانی

به گزارش کافه لینک ساعاتی پیش شبکه العربیه به نقل از منابع آمریکایی و عراقی خود اعلام کرد در انفجار یک بمب در شهر سامرا سردار قاسم سلیمانی به شدت مجروح شده و به بیمارستانی در تهران منتقل شده است.

العربیه در یاداشتی می نویسد:

مجله آمریکایی algemeiner در گزارشی نوشته است که محل حضور قاسم سلیمانی در نزدیکی سامراء هدف انفجاری انتحاری قرار گرفت و طی آن، قاسم سلیمانی زخمی و به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

این مجله آمریکایی البته نوشته است که این خبر «قطعی» نیست.

در همین حال روزنامه اینترنتی عراقی «الوثیقه. نت» به نقل از یک منبع در داوطلبان مردمی (شبه نظامیان شیعه عراقی) نوشت ایران تصمیم گرفت فردی را جایگزین قاسم سلیمانی کند که در جریان درگیری با شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در منطقه الهاشمیه در نزدیکی سامراء زخمی شده است.

این منبع افزود: «سلیمانی حدود دو هفته پیش در درگیری‌هایی که در نزدیکی سامراء در جریان بود زخمی شد، او فورا به بغداد و پس از آن به نجف انتقال داده شو تا پس از آن برای ادامه درمان به تهران انتقال یابد.»

این منبع که خواسته نامش فاش نشود ادامه داد: «در انفجار انتحاری که یکی از محل‌های تجمع داوطلبان مردمی را هدف قرار داد، سلیمانی زخم خطرناکی برداشت. او قرار بود پس از معالجه به میدان جنگ باز گردد اما گزارش‌های پزشکی حاکی از آن بود که او در حال حاضر نمی‌تواند باز گردد. مساله‌ای که باعث شد ایران جانشینی برای او تعیین کند.»

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه نیروی قدس سپاه از ابتدای حضور داعش در خاک عراق و سوریه به عنوان مباشر و مشاور جنگی در میدان های نبرد حضور مستمر دارد. وی همواره جز استراتژیست های اصلی عملیات های سوریه در مقابل نیروهای داعش بوده و فرماندهی فکری بیشتر عملیات های ارتش سوریه بر علیه تروریست ها را بعهده داشته است.

چندی پیش خبرگزاری رویترز از دیدار چند ساعته پوتین رییس جمهور روسیه با سردار قاسم سلیمانی خبر داد که تحلیل گران منطقه ای از آن بعنوان معرفی مناطق کلیدی برای جنگنده های روسیه و نقشه راه ادامه جنگ علیه تروریست های منطقه ای یاد میکنند.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…