وام کالا
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده تازه‌ای برای توزیع آزمایشی این کارت‌ها برای بازنشستگان ۲ استان کشور طی چند روز آینده مطرح کرده است.

به گفته علی ربیعی، در روزهای آینده، کارت اعتباری بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌طور آزمایشی در ۲ استان و در مرحله بعد توزیع کارت بین بازنشستگان صندوق بازنشستگی توزیع می‌شود. این کارت‌ها یکبار مصرف نبوده، پس از هر خرید دوباره شارژ می‌شود و بازپرداخت این تسهیلات با بهره ۱۲درصد است. بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به اتحادیه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ همچون سپه، رفاه، شهروند و فرهنگیان کالای خود را خریداری کنند.

وی دایره شمول کارت‌های اعتباری برای بازنشستگان را حدود ۴میلیون نفر شامل ۲میلیون‌و۷۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و یک‌میلیون‌و۳۰۰ هزار بازنشسته صندوق کشوری قلمداد و درباره مبلغ کارت‌های اعتباری خرید بازنشستگان اعلام کرد: این کارت‌ها به میزان یک‌سوم حقوق ضرب در ۱۲شارژ می‌شود. ربیعی در مورد صدور کارت خرید کالاهای ضروری برای زوج‌های جوان نیز گفت:

توزیع کارت خرید زوج‌های جوان پس از فراخوان ثبت نام توسط بانک مرکزی آغاز می‌شود و این کارت‌ها قابل استفاده برای خرید کالاهای ضروری است. پیش از این احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره جزئیات طرح کارت اعتباری خرید کالا اعلام کرده بود، در مرحله نخست بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان صندوق کشوری تحت پوشش این طرح قرار داشته و اولویت نخست در اجرای این طرح برای این دو گروه اجتماعی است اما تلاش داریم تا کسانی که حق بیمه پرداخت می‌کنند ازجمله کارگران ساختمانی تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…