برابری جنسیتی

مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی زنان با بیان اینکه برابری جنسیتی در تمام مشاغل به نفع زنان نیست بلکه ظلم به آنها است، گفت: تعلیم و تربیت و آموزش از جمله مشاغلی است که اولویت اشتغال در آنها باید در اختیار زنان باشد.

معصومه حاج حسینی با اشاره به آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: با توجه به مبانی اندیشه ناب اسلامی و رویکرد اسلام به این موضوع و استحکام خانواده و مسئولیت‌های مردان در قبال تأمین معاش خانواده ما اصلا به دنبال نظام اشتغال برابر برای زنان و مردان نیستیم.

وی ادامه داد: به نظر ما مردان در اشتغال اولویت دارند چراکه مسئولیت کفالت اقتصادی خانواده بر عهده مردان است.

مسئول اندیشکده مطالعات راهبردی زنان اظهار داشت: در برخی مشاغل مانند پزشکی و پرستاری ما باید بحث انطباق را پیاده کنیم و با تعداد بسیار کمی از نیروهای خانم مواجه هستیم و یا در موضوعاتی مانند تعلیم و تربیت که پایه آن یک کار زنانه است باید اولویت در اختیار زنان باشد.

حاج حسینی اظهار داشت: در مهدکودک‌ها و در 7 سال اول آموزش کودکان نیز حتی در ادبیات دینی ما، ساحت مربیگری مردان خیلی قابل دفاع نیست و باید خانم‌ها این نقش را بر عهده داشته باشند، با توجه به آماری که دستگاه‌ها ارائه می‌کنند که تعداد دختران بیش از تعداد پسران است و با توجه به مسئولیت ویژه‌ای که برای خانم‌ها وجود دارد به نظر می‌رسد که حتی آموزش و تربیت دانش آموزان پسر هم در این سنین اگر توسط خانم‌ها انجام شود، بسیار مطلوب‌تر است.

وی افزود: بهتر است کودکان تحت تعلیم معلم زن قرار بگیرند و با رعایت این مؤلفه‌ها در آموزش و پرورش هم این کمبود وجود دارد و باید ما به طور ویژه به این موضوع بپردازیم اما اینکه بگویند صرف نظر از این اولویت‌‌ها باید همه چیز برابر باشد نه تنها به نفع زنان نیست بلکه این ظلم به خانم‌ها است.

انتهای پیام/

خبرگزاری فارس

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…