زمان برقراری ارتباط جنسی

ارتباط جنسی بین شرکای جنسی باعث ایجاد وابستگی و بالا بردن سطح علاقه مندی بین آنها خواهد شد اما باورهای غلطی درباره زمان آغاز این رابطه در جامعه وجود دارد. در این مقاله نگاهی داریم به بعضی از این نگاه های غلط و سعی در توضیح دلیل علمی اینکه چرا در رابطه  زناشویی انتخاب زمان درست به معنای داشتن رابطه جنسی بهتر و زندگی شادتر است را توضیح می دهیم.

براساس آخرین پژوهش ها، مناسب ترین زمان ها برای برقراری رابطه ی جنسی به این ترتیب است:

۱- رابطه جنسی در صبح

شاید تصور اکثر خانواده ها بر این است که بهتر است صبح و قبل از شروع روز اقدام به ارتباطات جنسی نکنند اما صبح یکی از زمان های مناسب برای داشتن رابطه جنسی است . در واقع در ساعت های آغازی روز، علاوه بر انرژی بیشتر، میزان ترشح هورمون تستسترون (هورمون جنسی مردان) و اکسی توسین (هورمون عاطفی زنان) نیز افزایش می یابد. این سیکل، باعث ترشح بیشتر هورمون اندروفین و شادی می شود. نتیجه ی این روند، صمیمیت و وابستگی بیش از پیش همسران است.توصیه ی مناسبی برای آغاز یک روز خوب به نظر می رسد، این طور نیست؟!

۲- رابطه جنسی هنگام مریضی و کسالت

بعضی از شرکای جنسی احساس میکنند وقتی که بیمارند یا شریک جنسی آن ها دچار بیماری است درست نیست که با آمیزش با او؛ وی را آزار بدهند و لی این تصور کاملا نادرست است.

رابطه جنسی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود با آمیزش جنسی در فصل سرما، از بروز سرماخوردگی جلوگیری کنید. رابطه ی جنسی به شکلی باورنکردنی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. موقع مریضی، با وجود آن که نمی توانید رابطه ای پرهیجان داشته باشید، رابطه ی جنسی، مکانیسم دفاعی بدن شما را مقاوم خواهد کرد.

۳- رابطه جنسی قبل از کنفرانس یا ارائه های حیاتی

شاید پیش خود بگویید قبل از کنفرانس یا یک قرار مهم بهتر است به حمام بروید و به سر وضعتان برسید و یا حتی به موضوع  کنفرانس تان فکر کنید و یا متن آن را مرور کنید و شاید کمتر کسی آمیزش با شریک جنسی خود را پیش از یک قرار مهم درست بداند اما این تصورات را دور بریزید زیرا یکی از زمان های مناسب برای برقراری رابطه جنسی قبل از کنفرانس یا سخنرانی های مهم و پر استرس است . براساس تحقیقات، رابطه ی جنسی باعث آرامش اعصاب، کاهش فشار خون و اضطراب می شود. براساس آمارهای دقیق، کسانی که پیش از سخنرانی خود، رابطه ی جنسی داشته اند، کمترین میزان اضطراب را تجربه کرده اند.

بعضی از شرکای جنسی احساس میکنند وقتی که بیمارند یا شریک جنسی آن ها دچار بیماری است درست نیست که با آمیزش جنسی با او؛ وی را آزار بدهند و لی این تصور کاملا نادرست است.

۴- رابطه جنسی بعد از بحران های روحی

وقتی همسرتان نگران است یا افسرده است و یا مشکل روحی بزرگی دارد نباید اورا تنها بگذارید این تصور که در شرایط بحرانی ارتباط جنسی با شریکتان کار شایسته ای نیست جز اشتباهات ارتباط جنسی است.رابطه جنسی باعث کاهش استرس و اضطراب و افسردگی می شود اگر می خواهید اضطراب و ناراحتی های یک روز سخت کاری را از خود دور کنید، رابطه ی جنسی با همسرتان بیش از هر چیز به کمکتان می آید. مطالعات نشان می دهد که هیجان ناشی از یک رابطه ی جنسی گرم و پرشور، روحیه شما را تقویت می کند و اضطراب و ناراحتی تان را از بین می برد. هم چنین در مواقعی که علّت عصبانیت شما عواملی جز همسرتان است، رابطه جنسی خشن می تواند باعث تخلیه ی انرژی و آرامش تان شود.

۵- رابطه جنسی در روز چهاردهم سیکل قاعدگی

روز چهاردهم قاعدگی نیز از زمان های مناسب برای رابطه جنسی است. پژوهش های اخیر نشان می دهد که در سیکل ماهانه زنان، حدود دو هفته، دریچه ی مهبل تا ۲۰% بازتر می شود و زوج ها، در این دوره، آمیزش و ارگاسم راحت تری را تجربه می کنند. روز چهاردهم این سیکل، به علّت تخمک گذاری بالا، مناسب ترین زمان برای آمیزش و بارداری است.

۶- رابطه جنسی بعد از ورزش

یکی از بهترین زمان ها برای برقراری ارتباط و آمیزش با شریک جنسی تان بعد از ورزش است. هنگام ورزش، افزایش ترشّح هورمون تستسترون باعث افزایش میل جنسی می شود یکی از بهترین زمان ها برای داشتن رابطه جنسی بعد از ورزش کردن است. هنگام ورزش، ترشّح بیشتر هورمون تستسترون، میل بیشتری برای برقراری رابطه ی جنسی ایجاد می کند. طیّ آزمایش هایی که در دانشگاه تگزاس بر روی عکس العمل زنان دوچرخه سوار انجام گرفت، مشخص شد که پس از ۲۰ دقیقه دوچرخه سواری و تحریک با دارو، جریان خون در ناحیه اندام تناسلی آن ها تا ۱۶۹% افزایش یافته است.

۷- رابطه جنسی بعد از ترس و هیجان زیاد

یکی دیگر از بهترین زمان ها برای برقراری رابطه ی جنسی، بلافاصله بعد از کارهای پر هیجان و نفس گیر مانند ترن هوایی، پرش بانجی، بندبازی و یا دیدن یک فیلم ترسناک است. براساس مطالعات، با ترشّح هورمون آدرنالین (هورمون هیجان) شهوت و میل جنسی افزایش یافته و بدن، عکس العمل بهتری هنگام رابطه نشان می دهد.

منبع : baghdaroo.com

نظر شما چیست؟ اگر تصویر تازه ای برای بهتر شدن ارتباطات زناشویی دارید با ما و سایر دوستان درمیان بگذارید

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…