ویتیلیگو (پیسی یا برص(

ویتیلیگو (پیسی یا برص) یک بیماری پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست بوجود می آیند، در ویتیلیگو ملانوسیتها (سلولهایی که رنگدانه تولید می کنند) در پوست، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب شده اند. در نتیجه لکه های سفید پوست درنواحی مختلف بدن ظاهر می شوند. این ضایعات در هر جایی از بدن ممکن است دیده شوند. معمولاٌ در هر دو طرف بدن بطور قرینه لک های متعدد سفید و شیری رنگ دیده می شود. شایع ترین مناطق درگیری پوستی عبارتند از: صورت، لب ها، دست ها، بازوها، پاها و نواحی تناسلی.همچنین مویی که در نواحی مبتلا به ویتیلیگو رشد می کند معمولاً سفید می شود .

هورمونها و پوست

کم کاری و پرکاری غدد مترشحه‌ی داخلی روی پوست تأثیر می‌گذارد.

هیدرآدنیت‌ چرکی‌

هیدرآدنیت‌ چرکی‌ عبارت‌ است‌ از یکنوع‌ بیماری‌ پوستی‌ که‌ مشخصه‌ آن‌ پدیدآمدن‌ گرهک‌هایی‌ در زیر بغل‌ است‌. این‌ گرهک‌ها ندرتاً روی‌ باسن‌، کشاله‌ ران‌، یا زیر پستان‌ها نیز به‌ وجود می‌آیند. این‌ بیماری‌ ممکن‌ است‌ در هر دو جنس‌ روی‌ دهد، اما در دختران‌ ۱۶-۱۳ ساله‌ شایع‌تر است‌.

هیرسوتیسم (پرمویی)

به رشد بیش از اندازه مو در مکانهای خاص از صورت و بدن زنان مانند نواحی ریش و سبیل که باعث ایجاد الگوی مردانه مو می شود، هیر سوتیسم یا پر مویی گفته می شود. زنان به طور طبیعی می توانند موهای کمرنگ، نازک که به آسانی قابل دیدن نیستند در این نواحی داشته باشند امّا رشد زیاد مو با الگوی مردانه با موهای ضخیم و رنگی قابل انتظار نیست. الگوی طبیعی رشد مو بر اساس زمینه نژادی بسیار متفاوت است. مثلاً سفید پوستان موهای صورتی بیشتری نسبت به سیاه پوستان و آسیایی ها دارند و زنان مدیترانه ای به طور طبیعی موهای بیشتری نسبت به زنان شمال اروپا دارند.

وقتی منافذ پوست مسدود می شود

آکنه ناشی از تداخل عملکرد هورمون ها و دیگر مواد روی غدد چربی پوست (غدد سباسه) و فولیکول مو است. این عوامل منجر به بسته شدن منافذ شده و منجر به بروز ضایعه می شود. ضایعات آکنه معمولاً روی صورت، گردن، پشت، سینه و شانه ها ایجاد می شود. اگرچه آکنه معمولاً به طور جدی سلامتی را تهدید نمی کند، ولی می تواند باعث بروز هیجانات عاطفی شود. در آکنه شدید ممکن است جوشگاه (جای ترمیم زخم، اسکار) برای همیشه باقی بماند.

وقتی آکنه رفت، جای آکنه می‌ماند؟

حتما شما هم صورت بعضی‌ها را دیده‌اید که به علت جای جوش‌های قدیمی، تورفته به نظر می‌رسد. بسیاری از این افراد از جای این جوش‌های قدیمی که صورت‌شان را آبله‌رو کرده است شاکی‌اند و به دنبال چاره‌ای می‌گردند که برای همیشه جای این جوش‌ها را از صورت‌شان پاک کنند. با دکتر مریم ملکی، متخصص پوست و مو درباره روش‌های درمان این مشکل به گفتگو نشسته‌ایم…

نگرانی درباره تغییرات غیر طبیعی پوست

مقاله زیر اطلاعاتی درباره سرطان پوست، علایم آن، تشخیص و درمان آن به شما ارائه می‌دهد. به‌جز نوعی از سرطان پوست که ملانوم بدخیم گفته می‌شود، در سایر موارد میزان بهبودی سرطان پوست بیش از۹۵ درصد است.

نکاتی در مورد مراقبت از پوست

گوناگونی و تنوع در انواع پوست به علت نژاد ( مانند : سیاه – سفید – زرد – قهوه ای ) و به علت ارث و محیط ( پوست خشک – چرب – معمولی و مخلوط ) نیاز به مراقبت های گوناگون دارد. انواع لباس هایی که در آنها نایلون، چرم و غیره- به جز پوشاک نخی- استفاده شده باشد می تواند در افراد مستعد ایجاد حساسیت کند ؛ در این افراد ضایعات بیشتر در نواحی که بیشتر با لباس در تماسند دیده می شود

موهای زاید و رشهای از بین بردن آنها

چه بخواهیم چه نخواهیم موها همچنان رشد خواهند کرد؛ البته اگر روی سرمان باشد بسیار هم خوشحال می شویم ؛ اما اگر در نواحی دیگر مثل بالای لب ، چانه ، گونه ، پشت ، پاها، انگشتان دست یا پا باشد اصلا خوشحال نمی شویم که هیچ ، بلکه کلافه هم می شویم.

موخوره و درمان آن

موخورهTRICHOPTLOSIS آسیبی است که برس و سشوار به موی سر وارد می کنند. در این آسیب لایه و سطح محافظ مو در انتهای فیبرهای مویی نوک مو از بین می رود. موخوره بیشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می آید.

ملانوم

ملانوم جدی ترین نوع از انواع سرطان پوست می باشد . سالیانه حدود ۵۳۶۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا متوجه درگیری با این نوع سرطان می شوند . در بعضی از مناطق ، بخصوص مناطق و کشورهای غربی ، ملانوم هر سال شایعتر می شود . بعنوان مثال ، در ایالات متحده درصد ابتلا به ملانوم در طی سی سال گذشته حدوداً دو برابر شده است . ملانوم در واقع نوعی سرطان پوست می باشد که از سلولهایی در پوست بنام ملانوسیت منشاء می گیرد و به سایر نواحی بدن و عمدتاً گره های لنفاوی ، کبد ، ریه ها و دستگاه عصبی مرکزی گسترش می یابد .

مکمل ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو

دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B۶، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک و املاحی مانند گوگرد، منیزیم و روی باعث ریزش مو می شود.

مشکلات پوستی رایج در میان شناگران

در فصل تابستان، افراد تمایل زیادی به شنا در استخرها پیدا می کنند، تا جایی که برخی روزها در یک سانس، افراد زیادی مشغول شنا هستند. این در حالی است که افراد را با این سوال مواجه می کند؛ آیا شنا در آب مشترک سلامت پوست را به خطر می اندازد؟ در پاسخ باید گفت؛«بله». در این متن سعی کرده ایم به برخی از این مشکلات اشاره کنیم.

لیزر در آکنه ولگاریس

آکنه ولگاریس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است. نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهند بیش از ۳۰% کسانی که آکنه دارند دارای ضایعات التهابی می‌باشند. شیوع این بیماری در گزارش‌های تایید شده نشان می‌دهد که بین ۷۰ تا ۹۶% از مردم در زمانی از عمر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

لوازم آرایشی، مشکل همیشگی انسان هزاره سوم

در حالی که امروزه زیبایی ظاهر و مسائلی از این قبیل بیش از هر زمان ارزش پیدا کرده است، شرکت های بزرگ تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در تلاشند تا با افزایش تنوع و کیفیت در محصولات خود، بر تعداد مشتری هایشان بیافزایند. با اینکه برای ساخت یک وسیله آرایشی آزمایش های زیادی انجام می شود، باز هم دیده می شود که افراد به دنبال استفاده از این وسایل دچار آسیب دیدگی و مشکل می شوند.

لکهای تیره پوست ، علل و درمان

تغییرات رنگ پوست باعث ایجاد مشکلات روحی و اجتماعی در افراد شده و به خصوص در کسانی که به دلیل نوع شغل خود تماس چهره به چهره و مستمر دارند میتواند موجب افسردگی یا تاثیر گذاری بر فعالیت فرد شود.از این رو شناخت علل این اختلالات رنگدانه ای و درمان صحیح آنها بسیار مهم است و گاه درمانهای ناصحیح میتواند مشکل بیمار را زیادتر کند. درمان بیمار بایستی با توجه به علت بیماری ،شدت بیماری،شغل و شرایط اجتماعی و محیطی بیمار انجام شود. از طرف دیگر بایستی بیمار اطلاعات صحیحی از بیماری خود، روش درمان، طول مدت درمان و مراقبتهای بعدی داشته باشد. تغییرات رنگ پوست به دو صورت است : یکی پر رنگی یا لک تیره صورت و دوم کم رنگی یا سفید شدن صورت . در لک های تیره پوست افزایش در پیگمان ملانین یا افزایش سلولهای رنگدانه ساز دیده میشود .

لوپوس‌ اریتماتو

لوپوس از لحاط لغوی به معنای گرگ بوده و بعلت بثورات پوستی روی صورت که شبیه خط و خال صورت گرگ است این نام گذاری صورت گرفته است .

لک صورت و راه درمان آن

لک صـورت یا ملاسـما عـارضه پوستی شـایعی به خصوص در دختران و خانم های جوان است. این عارضه به صورت لکه های قهـوه ای روشن تا تیره بر روی گونه ها ؛ پیشانی و چانه و لب بالا اکثراً دو طرفه و قرینه دیده می شود. شـایع ترین سنین بروز آن ۲۰ تا ۳۰ سالگی است اگرچه در دوره ی یائسگی هم ممکن است دیده شود و در خانم ها بیشتر از آقـایان است. هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.

کهیر و تورم

کهیر با عنوان Urticaria شناخته می شود. تورم قرمز، برجسته و اغلب خارش دار با اندازه های مختلف که در پوست ظاهر و سپس ناپدید می شوند. آنژیوادما یا تورم رگی، باعث تورم عمیق تر در سطح پوست به خصوص اطراف لب و چشم می گردد یک حالت وخیم تر ( آنژیوادمای ارثی ) غیر شایع بوده و به طور ناگهانی ، شدید و سریع باعث تورم صورت ، بازو ،ساق پا ، اندمها ، دستگاه تناسلی ، مجاری هوایی و دستگاه گوارش می گردد.

کهیر چیست؟

کهیر تورم قرمز رنگ پوست است که توأم با خارش است. هر ضایعه کهیر بعد از چند دقیقه تا چند ساعت بدون باقی گذاشتن اثر از بین می رود و سپس ضایعات جدید در محل های قبلی یا محل های جدید به وجود می آید. اندازه ضایعات کهیر از کوچکی یک عدس تا بزرگی یک بشقاب متغیر است. ممکن است ضایعات به هم پیوسته باشد و نواحی وسیعی از پوست را بپوشاند. معمولاً خارش شدید وجود دارد، ولی ممکن است سوزش یا به ندرت درد نیز وجود داشته باشد.

کجی، شکنندگی و گوشه نمودن و ترکیدن ناخن

ناخن نیز مانند هر عضو دیگری احتیاج به مراقبت و تغذیه دارد، مخصوصا که ناخن دست و پا مسئولیت مراقبت از نوک انگشتان ما را دارند و زمانی که ما ناخن های مقاوم و سالمی داشته باشیم، بهتر و راحت تر می توانیم کارهایمان را انجام دهیم. به علاوه داشتن ناخن های مقاوم و سالم به زیبایی انگشتان ما به خصوص دست، کمک می کند و داشتن نوع مقاوم آن به خصوص برای کسانی که به کارهایی با ظرافتی خاص، مشغول هستند و یا کسانی که موسیقی کار می کنند، بسیار ارزشمند می باشد. در این میان ، نقش ویتامین ها در سلامت این عضو، بسیار مهم می باشد و ویتامین های A,B,D از جمله این ویتامین ها بوده، کلسیم ، ید و پتاسیم نیز از املاح مورد نیاز ناخن ها هست که باید در برنامه غذایی به این مواد توجه لازم بشود.

قارچ‌های پوستی

بیماری های قارچی پوست دسته ای از بیماری های عفونی پوست هستند که این بیماری ها معمولا در فصل گرم سال و شرایط تشدید تعریق شدت و شیوع بیشتری دارند. رطوبت، تعریق و گرما باعث شیوع و گسترش بیشتر بیماری های قارچی پوست می شوند و بهترین راه پیشگیری رعایت بهداشت فردی است.

غباری بر آینه بدن

پوست در دوران بارداری تحت تأثیر تغییرات هورمونی و متابولیک قرار می گیرد و می تواند باعث بروز مشکلات در پوست زنان شود. این در حالی است که بسیاری از این تغییرات طبیعی هستند و نباید آنها را با بیماری های پوستی اشتباه گرفت. افزایش سطح هورمون استروژن، پروژسترون و هورمون تحریک کننده رنگدانه های پوستی عمده ترین تغییرات هورمونی به شمار می روند. تعدادی از بیماری های پوستی نیز وجود دارند که مستقیماً با حاملگی همراه هستند و یا این که بارداری باعث تشدید یا تخفیف علائم بیماری می شود.

عوارض اعمال زیبا یی پوست

زمینه بروز بیماریهای عفونی به دنبال خالکوبی‌ها خالکوبی های عوارض متعددی دارد که ابتلا به بیماریهای عفونی ساده‌ترین و در عین حال مهمترین عارضه این خالکوبی‌ها است و به دنبال ابتلا به بیماریهای عفونی،‌ احتمال انتقال این بیماریها همچون ایدز، ‌هپاتیت، سل و … افزایش می‌یابد. همچنین، حساسیت به مواد رنگی هم از جمله عوارضی است، که در اثر خالکوبی بر روی پوست ایجاد می‌شود. ‌ خالکوبی در پوست برخی از افراد به عنوان یک جسم خارجی عمل می‌کند که در این حالت، پوست وادار به دفاع کردن می‌شود. این وضعیت با علائمی همچون التهاب، تورم، خارش، بروز ضایعات کهیری که گاه به صورت ضایعات برجسته زیر پوستی و در نهایت با ایجاد زخم در پوست، آشکار می‌شود؛ از این‌رو ممکنست جراحی مجدد برای خارج کردن جسم خارجی ضرورت داشته باشد.

عملکرد کتوکونازول درعفونت های قارچی سطحی پوست

عفونت های قارچی سطحی پوست بسیار شایعند. علاوه بر مسئله زیبایی، عفونت های قارچی اغلب موجب بروز علایم خراشی وحتی گاهی درد می شوند، که ویژگی التهابی ضایعات را مشخص می کنند. تمامیت سلولی برای خاصیت تهاجمی ضروری است. ▪ درماتوفیت ها و مخمرهای خانواده کاندیدا و مالاسزیا مهمترین عوامل پاتوژن قارچی مسئول عفونت های پوست و ناخنها هستند.

علل مشکلات پوست شما چیست؟

مشکلات پوست خشک می‌توانند ناخوشایند و یا حتی دیوانه کننده باشند. ممکن است احساس کنید پوستتان سفت و دردناک شده است. ممکن است پوستتان تیره، قرمز یا پوسته پوسته به‌نظر بیاید. بدتر از همه‌ی این‌ها احساس خارش است. یک نوع از طاقت فرساترین خارش‌ها، مثل این می‌ماند که کک شما را بگزدو این حالت باعث می‌شود که شما تمام شب را بیدار بمانید و با خاراندن پوستتان آن‌را خش بیاندازید.

علل ایجاد ناخن فرورونده , اصطلاحا ناخن توی گوشت فرو رفته

در انتهای انگشتان دست و پا، سلول‌های خاصی وجود دارند که بستر ناخن نامیده می‌شود.این ماتریکس ناخن که در انتهای خود یا به اصطلاح ریشه ناخن به بافت انگشت متصل هستند، در سراسر بستر خود یک لایه شاخی ترشح می‌کنند.این همان چیزی است که اغلب مردم آن را به عنوان ناخن می‌شناسند. رشد سلول‌ها از ریشه ناخن و تغییرات آنها به بافت شاخی، باعث رشد ناخن می‌شود و به تدریج و با مردن بافت، لبه آزاد بدنه ناخن از نوک انگشتان جلوتر می‌آید.

علت شوره سر و درمان آن

شوره سر یا سبوره Pitiriasis capitisبا پوسته ریزی پوست سر مشخص می شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی ودلمه می باشد. شوره سر نوع خفیف درماتیت سبوروئیک می باشد. درماتیت سبوروئیک یا درماتیت شوره ای به ضایعات قرمز و پوسته دار پوست که باتولید سبوره (پوسته های چرب یا خشک سفید رنگ) و خارش همراه است، گفته می شود. این بیماری مسری نیست. مکانیسم ایجاد بیماری پوست سر به طور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه های جدید جایگزین می گردند. این عمل آهنگ و ریتم طبیعی و مشخصی دارد اگر آهنگ و سرعت ریزش پوسته های طبقه شاخی مو از حالت طبیعی خارج شده و تشدید و تسریع شود حالتی به نام شوره سر ایجاد می گردد. شوره سر به حدی شایع است که برخی متخصصان آن را امری طبیعی می دانند. پس شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و باید نسبت به درمان این عارضه اقدام کرد.

علائم پوستی ایدز

ابتلا به ویروس ایدز معمولاً در مرحله‌ی مقدماتی یا بدون علامت می‌گذرد و یا علائم خفیفی دارد که به حساب سرماخوردگی، گلودرد یا بیماریهای پوستی گذرا بدون توجه از آن می‌گذریم. این اشتباه بسیار رایج اما متأسفانه بسیار خطرناک است، زیرا بیمار غافل از وضع خطیر و سرنوشت شوم خود در جامعه می‌چرخد و باعث ابتلای عده‌یی بی‌گناه می‌شود.

عفونت قارچی چیست؟

عفونت قارچی بیماری پوستی و پوست فرق سر می باشد که انواع مختلف قارچ منجربه ایجاد آن می شوند. عفونت قارچی روی پوست سر معمولا باعث به وجود آمدن تکه های طاس و بیمو در روی پوست زبر و ناهموار می شود. عفونت قارچی در نواحی دیگر پوست باعث بروز جوش های دایره ای قرمز که خارش دارند می شود.این محلهای خارش می تواند خشک و زبر یا مرطوب و پوسته مانند باشند.

  • تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…
  • تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    ادبیات و زبان فارسی ادبیات یکی از گونه های هنر است و کلمات ، مصالح و موادی هستند که شاعر و…
  • تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    احمد شاملو احمد شاملو، شاعر، نویسنده، فرهنگ ‌نویس، ادیب و مترجم ایرانی، در بیست و یکم آذرم…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری

    تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…
  • تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    تحقیق درباره زبان و ادبیات فارسی

    ادبیات و زبان فارسی ادبیات یکی از گونه های هنر است و کلمات ، مصالح و موادی هستند که شاعر و…
  • تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    تحقیق زندگینامه احمد شاملو

    احمد شاملو احمد شاملو، شاعر، نویسنده، فرهنگ ‌نویس، ادیب و مترجم ایرانی، در بیست و یکم آذرم…
بارگذاری در کافه تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

تحقیق ادبیات پایداری

تحقیق ادبیات پایداری عنوان ادبیات پایداری معمولاً به آثاری اطلاق می‌شود که تحت تأثیر شرایط…