وام خودرو

ساسان قربانی جزئیات جدیدی از وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو، اظهار داشت: قرار است پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو با سود ۱۶ درصد از ۱۵ آبان‌ماه یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای ۴۰ درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است این وام جهت حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.

* مذاکره بر سر مکانیزم پرداخت سود تسهیلات

وی در پاسخ به این سؤال که در مورد مکانیزم پرداخت یارانه سود تسهیلات وام خودرو چه توافقی بین بانک مرکزی و خودروسازان شده است؟ گفت: یکی، دو مکانیزم در حال بحث است، ممکن است مکانیزم‌هایی بین بانک مرکزی و خودروسازان برای اعطای این تسهیلات با روش‌های مختلف در نظر گرفته شود.

قربانی تأکید کرد: مهم این است که سود وام خودرو برای مصرف‌کنندگان بیشتر از ۱۶ درصد نباشد.

* پیش‌بینی استقبال شدید مردم از وام خودرو

وی در ادامه با بیان اینکه وام پرداختی بابت خرید خودرو دارای شرایط مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این وام شدیداً مورد استقبال خریداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو اقساط حدود ۴۵۰ هزار تومانی برای خریداران خواهد داشت که اگر این رقم امروز یک پنجم حقوق خریداران را شامل می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده این سهم بسیار کمتر خواهد شد.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: در ایران که همواره با تورم زندگی می‌کنیم، پرداخت وام با سود بانکی ۱۶ درصد یک مزیت برای خریداران خودرو خواهد بود.

وی با انتقاد از اعلام زودهنگام پرداخت وام خودرو، گفت: اعلام این خبر قبل از آنکه منابع مالی در اختیار صنعت قرار گیرد، صورت گرفت که ضربه سنگینی را به صنعت خودرو وارد کرد، زیرا برخی افراد که قصد خرید خودرو را داشتند فعلا‌ً دست نگه داشته‌اند.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

۱ نظر

  1. حسین

    ۱۳۹۴-۰۸-۱۳ at ۱۰:۲۰ ق.ظ

    سلام, من با چندتا از نمایندگی های مجاز سایپا تماس گرفتم, این خبر رو رد کردند و گفتند به ما چیزی ابلاغ نشده, چند تاشون هم گفتند که باید اولش ۱۰ تومان حداقل بدین… چقدر هماهنگ هستن رسانه هامون با شرکتهای خودرو سازی. من که چشم آب نمیخوره.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…