به مرحله پنج بازی رسیده اید ولی هنوز عضو تیمی نشده اید؟

پوک بال(Pokéballs) یا همان توپ شکار پوکمون شما تمام شده و پوک بال جدید میخواهید؟

دنبال تخم پوکمون هستید تا بتوانید در بازی پیشرفت کنید؟

بعد از پیدا کردن تیم به دنبال قوی تر کردن پوکمون های خود هستید تا در مبارزه پیروز شوید؟

از اصطلاحات بازی پوکمون گو سر در نمی آورید و از آن ها بی اطلاعید و نمی توانبد پوکمون ها را پیدا کنید؟

با ما در این آموزش کامل همراه باشید تا ریزه کاری های بازی محبوب پوکمون گو را برای شما توضیح بدهیم.

نحوه پیدا کردن پوکمون:

در پایین صفحه گوشی سمت راست مستطیلی است که درون ان۹تا پوکمون هایی که در اطراف شما هستند برای شما نمایش میدهد.اونایی که رنگی هستند هنوز شکار نشدند وانهایی که سیاه هستند شکار شدند.خوب شما باید یکی از پوکمون های رنگی راانتخاب و بدنبال ان بگردید تا ان را پیدا کنید.

وقتی شما یک پوکمون را انتخاب کردید در زیر ان رد پا برای شما نمایش داده میشه،به این صورت که بین یک تا سه رد پا نمایش داده میشود.هرچی به پوکمون نزدیک تر بشوید تعداد ردپاها کمتر می شود وقتی به پوکمون برسید یک ردپا نمایش داده می شود و گوشی شما ویبره میزنه که نشان میده شما پوکمون را پیدا کردید.و پوکمون در صفحه گوشی شما نمایش داده می شود.

نکته :پوکمون ها فقط برای شما نمایش داده نمی شود!پس ممکن زمانی که شما اونو پیدا کردید و قصد داشتید شکارش کنید،بازی کنه دیگه ای هم بدنبال اون بوده و زودتر از شما اونو شکار کنه!پس سرعت عمل داشته باشید.

نحوه شکار پوکمون:

وقتی شما پوکمون پیدا کردید ،نوبت به شکارش میرسه!

در ابتدای شروع بازی، شکار پوکمون ها راحتر است و هرچه شما به مراحل بالاتر بروید مسلما شکار پوکمون ها همزمان با افزایش مهارت شما سخت تر می شود.

برای شکار پوکمون از توپ های قرمز رنگ پایین صفحه گوشی به نام پوک بال(Pokéballs) استفاده میکنیم.نحوه شکار اینگونه است که شما باید این توپهای Pokéball را بطرف پوکمون پرتاب کنید.و این کار به مهارت نیاز داره و شما با بازی کردن مداوم این مهارت را بدست می اورید.پس اگر در ابتدای بازی توپ های شما به خطا میرود وبه پوکمون نمی خورد نگران نباشید.

دور پوکمون هایی که قصد دارید شکار کنید حلقه وجود داره که بهترین زمان برای شکار پوکمون زمانی است که حلقه دور پوکمون کوچک شده است،که در این زمان بهتر پوک بال را درون حلقه دور پوکمون بی اندازید.

حلقه های دور پوکمون سه رنگ هستند:سبز،زردوقرمز

پوکمون هایی که به رنگ سبز هستند براحتی شکار میشوند،انهایی که زرد هستند  نیاز به کمی تلاش دارند ولی حلقه های قرمز نیاز به مهارت بالایی دارند.

نحوه پرتاب توپ ها هم این گونه است که شما انگشت خود را بروی توپ قرار بدید بعد حلقه دور پوکمون شروع به کوچک شدن میکند هر وقت حلقه به کوچکترین مقدار خود رسید پوکمون پرتاب کنید تا شانس گرفتنش بیشتر باشه

بالای هر پوکمون دوتا عدد نوشته HPو CP  است کهCP نشان دهنده قدرت پوکمون است و  HP نشان دهنده میزان سلامت پوکمون است.

نکته اخر در شکار:شما در ابتدای بازی فقط ۵۰ تا توپ دارید پس در شکارتون دقت کنید.مثلا در ابتدای بازی از شکار پوکمون هایی که حلقه قرمز داره یا اینکه CP قوی دارند بگذردید!

البته راههای زیادی برای بدست اوردن توپ است:هر چی لول شما بالاتر بره توپ های شما هم افزایش میابد.

همچنین میتونید از طریق PokeStiops  توپ بدست بیارید.راهکار اخرم خرید است که شما میتونید با پرداخت وجه توپ خریداری کنید.

نحوه بدست اورد تخم پوکمون وتبدیل ان به پوکمون:

یکی دیگه از راها برای بدست اوردن پوکمون،پیدا کردن تخم ان و قرار دادن درون دستگاه پرورش تخم  تا به یک پوکمون تبدیل بشود.

برای بدست اوردن تخم شما باید مدام به Pokestop  سر بزنید تا تخم بدست بیارید.

Pokestop
Pokestop

برای تبدیل تخم شما باید از دستگاه پرورش تخم  استفاده کنید که در ابتدا خود بازی یدونه بهتون میده که این دستگاه فقط جا برای یک تخم داره که باید صب کنید پوکمون شما از تخم خارج بشه تا تخم بعدی بذارید.

البته شما میتونید دستگاه دیگه ای هم بخرید یا اینکه با بالا رفتن لول خود بازی به شما دستگاهپرورش تخم میده

وقتی تخم را درون دستگاه قرار دادید برای اینکه تخم به پوکمون تبدیل بشه باید مسافت مورد نظر را طی کنید!

سه نوع تخم وجود داره:تخم های کوچک که برای اینکه به پوکمون تبدیل بشوند باید ۲کیلومتر مسافت طی کنید.تخم متوسط که باید ۵کیلومتر راه برید و تخم بزرگ که باید ۱۰کیلومتر مسافت طی کنید تا به پوکمون تبدیل بشود. البته نیاز نیست حتما با پای پیاده راه برید ،میتونید از ماشین هم استفاده کنید.

نحوه قوی کردن پوکمون(افزایش لول):

بطور کلی دو روش برای قوی کردن پوکمون وجود داره:مستقیم و غیر مستقیم

۱-روش مستقیم: با استفاده از Stardust و (آب نبات)Pokemon Candy

همان طور که اطلاع دارید قدرت هر پوکمن بصورت CP نمایش داده میشه که هرچی CP بالاتر باشه اون پوکمون قوی تر است.

وقتی شما قصد دارید CP یک پوکمون را افزایش دهید بهStardust و Pokemon Candy نیاز دارید.که نحوه بدست اوردن این دو فکتور را خدمت شما عرض میکنم:

Stardust (برای همه پوکمن ها یکسانه)با گرفتن پوکمون و باز کردن تخم بدست می اورید

Stardust
Stardust

Pokemon Candy(هر پوکمن اختصاصی خودش داره)باگرفتن پوکمون و باز کردن تخم و فرستان پوکمون های دلخواه خود به طرف پروفسور ویلو است.

نکته:اگر پوکمون به سمت پروفسور ویلو  بفرستید دیگه نمی تونید اون پس بگیرید و برای همیشه از دست میدید.

سوال:کدام پوکمون به پروفسور ویلو  بفرستیم؟

اگر از یک نوع پوکمون چند تا دارید بهتره اونی که از همه قوی تره نگهدارید و بقیه را به طرف پروفسور ویلو  بفرستید.

سوال:تفاوت Stardust با (آب نبات)Pokemon Candy  چیه؟

candy(اب نبات)مخصوص خانوده خاصی از پوکمون ها هستند و نمی توان از ان برای همه پوکمون ها استفاده کرد.مثلا اگر قصد دارید Pidgey قوی کنید باید ابتدا Pidgey candy بدست بیارید.تا بتونید ارتقاش بدید.ولی از stardus میتونید برای ارتقا هر نوع پوکمونی استفاده کنید

۲-روش غیر مستقیم:

شکار پوکمون های قوی:بهتره شما پوکمون های قوی را شکار کنید که قدرت هر پوکمون با نشان CP بالای ان نوشته است.البته هرچه CP بالاتر باشد شکار ان هم سخت تر است.

پیدا کردنPokestop:شما باید در محیط اطراف خود شروع به قدم ردن کنیدتا Pokestop پیدا کنید.که ممکن به شما تخم،عودو…. بده

استفاده از سکه:شما میتونید با سکه های که خو بازی به شما میده پوکمون خودتون ارتقا بدید.

قوی کردن اموزش دهنده و ارتقا لول ان(در واقع همان لول بازی است):

برای بدست اووردن تجهیزات جدید لازم است که شما لول اموزش دهنده خود را افزایش دهید.

هرچه لول شما بالاتر بره شما میتونید پوکمون های قوی تر و بیشتری پیدا کنید.از مزایای دیگه اون زمانی است که شما به لول۵ برسید.شما میتونید پوکمون های تان را در Gymاموزش بدید.

نحوه ارتقا لول:

برای اینکه شما از یک لول به لول بالاتر برید باید یکسر امتیاز کسب کنید که هرچه لول شما بالاتر بره این امتیازات هم بیشتر میشه،که در بازی این امتیازات بصورت XP نمایش داده میشه.

مثلا اگر لول یک هستید برای رفتن به لول دو شما باید۱۰۰۰XP کسب کنید.

روش بدست اوردن امتیاز در بازی:

این بازی هم مثل سایر بازی های دیگه در حین بازی یکسری امتیاز برای انجام فعالیت های خاص به شما میده.

مثال:

هربار که به Pokestop سر میزنید۵۰تاXP(امتیاز)به شما میده .اگر پوکمونی که میگیرید جدید باشه ۵۰۰امتیاز ولی اگر مثل همون قبلا گرفته باشید ۱۰۰ امتیاز بهتون میده.برای نحوه پرتاب توپ هاتون هم امتیاز میده که این امتیاز بین ۱۰تا ا۰۰ است.همچنین با باز کردن تخم به شما۲۰۰ امتیاز وبا تکامل پوکمون به شما۵۰۰ امتیاز میده.البته به نبردهای شما در باشگاه هم امتیاز میده.مثلا اگر یک اموزش دهنده را شکست دهید ۱۵۰و اگر پوکمون را شکست بدید ۵۰تا امتیاز میگیرید.

اما راه های مختلفی که برای کسب امتیاز وجود دارند این ها هستند:

  • گرفتن پوکمون – ۱۰۰ امتیاز
  • گرفتن پوکمون جدید – ۵۰۰ امتیاز
  • پرتاب کاتدار – ۱۰ امتیاز
  • پرتاب خوب – ۱۰ امتیاز
  • پرتاب عالی – ۵۰ امتیاز
  • پرتاب فوق العاده – ۱۰۰ امتیاز
  • سر زدن به Pokestop ها – ۵۰ امتیاز
  • نبرد با دیگر آموزش دهنده در باشگاه ها – ۱۰۰ امتیاز
  • پیروزی بر دیگر آموزش دهنده ها در باشگاه ها – ۱۵۰ امتیاز
  • پیروزی بر یک پوکمون در باشگاه ها – ۵۰ امتیاز
  • باز کردن تخم پوکمون – ۲۰۰ امتیاز
  • تکامل دادن یک پوکمون – ۵۰۰ امتیاز

باشگاها وتیم ها ( Pokémon Gym):

در این بازی بطور کلی سه تیم وجود دارید که به رنگ های قرمز، آبی و زرداست.وقتی شما عضو یکی از این تیم ها بشوید دیگه نمی تونید تیم تون تغییر بدید.و دو تیم دیگه دشمن شما محسوب میشن و شمابا توجه به رنگ متوجه میشید که کدام باشگاه دوست شما و کدام باشگاه دشمن شما است و باید با انها به مبارزه بپردازید.

Pokémon Gym
Pokémon Gym

نحوه عضویت در باشگاه:تا زمانی که لول شما به ۵ نرسیده نمی تونید عضو باشگاه بشید.پس ابتدا لول خود را به پنج برسانید.سپس شروع به قدم زدن کنیدتا یک باشگاه پیدا کنید تا عضو ان شوید.

نکته:تنها چیزی که در انتخاب باشگاه مهم است رنگ ان است.مثلا اگر دوست شما در تیم زرد هست وشما دوست دارید با اون هم تیمی بشوید باید عضو باشگاه زرد بشید و اگر قصد دارید با او مبارزه کنید باید عضو یکی از رنگ ها بجز زرد بشوید.

پس از انکه شما عضو یک باشگاه شدید باید یک پوکمون برای محافظت از ان قرار بدیدو این پوکمون تا زمانی که این باشگاه توسط دشمن فتح نشده انجا هست و هر ۲۰ ساعت یکبار بخاطر این محافظت بازی به شما سکه وStardust به شما میده.همچنین برای هر باشگاه نهایتا ۱۰تا پوکمون میشه به عنوان محافظ قرار داد.

level up
level up

نکته:درسته که اگر قوی ترین پوکمون خود را به عنوان محافظ باشگاه قرار بدیدباعث میشه باشگاه به راحتی دست دشمن نیافته و سکه وStardust بیشتری گیر شما میاد ولی تا زمانی که باشگاه شما توسط دشمن تسخیر نشه شما نمی تونید به پوکمون تون دسترسی داشته باشید.پس بهتر یک پکمون متوسط بذارید تا پوکمون قوی پیش خودتون بمونه!

شما در باشگاه دو فعالیت دارید:تمرین دادن به پوکمون و دیگری نبرد با سایر باشگاهها برای تسلط بر انها

نحوه تصاحب یک باشگاه:هر باشگاهی یک درجه داره و شما برای انکه اون باشگاه را تصاحب کنید باید با ان به مبارزه به پردازید و درجه اونو صفر کنید تا اون باشگاه به تصاحب شما در بیاد.البته ممکنه به باشگاهی برخورد کنید و بدون رهبر باشه که شما میتونید بدون نبرد ،رهبر ان باشگاه بشید.

نحوه حمله به باشگاه و تصاحب آن:

برای اینکه شما یک باشگاه را تصاحب کنید،بایدتمام پوکمون های اون باشگاه را بطور کامل شکست دهید تا ان باشگاه به تصاحب شما دربیاید.توجه داشته باشید که شما برای حمله به هر باشگاه فقط با ۶ پوکمون می تونید به ان باشگاه حمله کنید

Pokémon Gym attack
Pokémon Gym attack

قبل از حمله به باشگاه مورد نظر،ایکن اون باشگاه را لمس کنیدتا اطلاعات کاملی از پوکمون های دفاع کننده از اون باشگاه بدست بیارید.اگر مطمئن هستید که میتونید اون باشگاه را شکست دهید حمله کنید ولی اگر نمی تونید اون باشگاه را شکست دهید از حمله صرفه نظر کنید چون با شکست خوردن امتیاز از دست میدید.

اصطلاحات بازی:

در این بخش یک توضیح مختصر از اصطلاحات بازی پوکمون رابیان میکنیم:

 پوک بال ها – Pokeballs

پوک بال ها یکی از کاربردی ترین آیتم ها در سراسر بازی پوکمون گو (Pokemon Go) هستند و شما در ابتدای شروع این بازی ۵۰ تا از این گوشی های را بر عهده خواهید داشت. برای به دست آوردن هرچه بیشتر این گوی ها شما می بایست پوک استوپ ها را پیدا کنید و یا به صورت جداگانه از فروشگاه درون بازی خریداری کنید. برای خرید ۲۰ پوک بال شما باید ۱۰۰ پوک کویین بپردازید. علاوه بر آن برای ۱۰۰ پوک بال ۴۶۰ پوک کویین و برای ۲۰۰ پوک بال نیز ۸۰۰ پوک کویین پرداخت کنید.

Pokeball
Pokeball

 تخم مرغ ها – Eggs

تخم مرغ های بازی پوکمون گو را می توانید در طبیعت و به وسیله یک دستگاه پرورش تخم مرغ پیدا کنید. معمولاً پس از آنکه مسافت خاصی را پیاده طی می کنید و یا آنکه پوکمون جدیدی را شکار می کنید این تخم مرغ ها به دست می آیند.

تخم مرغ شانسی – Lucky Eggs

برخلاف تخم مرغ های معمولی، تخم مرغ شانسی می تواند امتیازات دو برابری را برای شما به ارمغان آورد و شما ۳۰ دقیقه برای استفاده از آن ها زمان خواهید داشت. برای خرید هر یک از آن ها باید ۸۰ پوک کویین داشته باشید. یا آنکه پک ۸ عددی آن را با ۵۰۰ پوک کویین و یا ۲۵ عددی آن را با ۱۲۵۰ پوک کویین خریداری کنید.

Lucky-Egg-Arceus
Lucky-Egg-Arceus

دستگاه پرورش تخم مرغ – Egg Incubator

برای شروع شما تنها می توانید یک تخم مرغ را توسط این دستگاه پرورش دهید اما در واقع کاربرد این محصول مدت زمان نامحدودی خواهد داشت. شما می توانید از فروشگاه دستگاه های پرورش تخم مرغ بیشتری را نیز خریداری کنید که هرکدام از آن ها نیز یک تخم مرغ به شما تحویل دهند. برای خرید این دستگاه باید ۱۵۰ پوک کویین بپردازید که البته تنها از سه آن ها به صورت هم زمان می توانید استفاده کنید.

Egg Incubator
Egg Incubator

 دستگاه بخور – Incense

این آیتم موجب می شود تا شما راحت تر از گذشته قادر به پیدا کردن پوکمون ها باشید. در استفاده از این آیتم شما ۳۰ دقیقه فرصت خواهید داشت. برای خرید یکی از این آیتم می توانید ۸۰ پوک کویین خریداری کنید. علاوه بر آن برای خرید بسته ۸ عددی ۵۰۰ پوک کویین و ۲۵ عددی ۱۲۵۰ پوک کویین پرداخت کنید.

Incense
Incense

 ماژول اغوا کننده – Lure Module

آیتم ماژول اغوا کننده دارای کاربردی نظیر آیتم دستگاه بخور است. با این تفاوت که شما قدرت بیشتری را جهت پیدا کردن پوکمون به دست خواهید آورد. این آیتم نیز درست مانند آیتم فوق ۳۰ دقیقه تأثیرگذار خواهد بود.

Lure Module
Lure Module

حافظه پوکمون – Pokemon Storage

این آیتم برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به لطف این آیتم شما می توانید تا سقف ۲۵۰ پوکمون و ۹ تخم مرغ را ذخیره کنید. اگر نیازمند فضای بیشتری هستید باید Pokemon Storage خود را با پرداخت ۵۰ پوک کویین تا سقف ۵۰ فضای ذخیره بیشتر ارتقاء دهید.

storge upgrade
storge upgrade

کیف ارتقا – Bag Upgrade

این کیف همواره در کنار شما است تا در طول مسیری که طی می کنید بتوانید آیتم های مختلف را در آن ذخیره کنید. به صورت پیش فرض این کیف دارای ظرفیت ۳۵۰ آیتمی است که با پرداخت ۵۰ پوک کویین می توانید به ظرفیت این کیف ۵۰ آیتم دیگر را نیز اضافه کند.

Bag Upgrade
Bag Upgrade

تمشک– Razz Berry

این تمشک ها از لول ۸ به بعد باز خواهند شد و با استفاده از آنها قادر خواهید بود پوکمون های وحشی را راحت تر شکار کنید

در این اموزش سعی کردیم اموزش کاملی از بازی پوکمون را خدمت شما همراهان عزیز بیان کنیم .

اگر شما هم تجربه این بازی را دارید،تجربیات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما و همراهان در میان گذارید.

Razz Berry
Razz Berry

برای آموزش رفع خطا های بازی پوکون گو این مطلب را ببینید

منبع: کینگ ۲ نت

  • پوکمون گو

    پوکمون گو چیست؟ این سئوالی است که شاید این روزها زیاد کسی آن را نپرسد ولی تا چند وقت دیگر …
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

۴ نظرات

  1. امید

    ۱۳۹۹-۰۲-۱۶ at ۱:۳۵ ب.ظ

    عالی بود، فقط توی ایران مخصوصا شهر های کوچیک جیم و پوک استاپ های کمی وجود داره یا حتی مثل شهر من وجود نداره چطور میشه این مشکل رو حل کرد؟

    پاسخ

  2. کشوردوست

    ۱۳۹۸-۰۷-۲۳ at ۷:۰۹ ب.ظ

    خوب بود ولی اول مقاله یه اشتباه فاحش داشتین ،پوکمن های رنگی قبلا شکارشده اند وسیاه ها شکار نشدن ومشخص نیست کاملا چه شکلی هستن،که از اواسط بازی به بعد باید به دنبال شکار اونایی باشید که هنوز نگرفتین ،چون حتی ممکنه همون اواسط بازی یه پوکمن evolveشده یا پیشرفته تر پوکمن دیگه ایی رو پیدا کنید ،یه نکته ریز هم وجود داره واون اینه سعی کنید از یه مدل پوکمن زیاد بگیرید تا بفرستیدشون پرفسور وجاش ابنبات مخصوص برای evolveکردن بگیرید که از ۳۰ابنبات تا۱۰۰متغیر هست بسته به کمیابی اون پوکمن و یه ایتم مهم دیگه هست اونم برای اضافه کردن اتک جدید به پوکمن هست که باید برای قویترین پوکمن تون بزارید درضمن فقطcp مهم نیست ممکنه یه پوکمن باcoپایینتر اونی که بالاترازخودش هست رو بزنه وبه خاطر نوع وجنس اتک هست مثلا پوکمنی که هم اتش داره و هم سم وهم اینکه پرواز میکنه حتی با cpپایینتر میتونه خیلی بالاتر از خودشو بزنه در واقع باید سبک rpgهم بشناسید تا بتونید بهتر پرورش بدین وپیروز مبارزه ها وجیم ها باشید با ارزوی بازی کردن پوکمن گو بدون فیلترشکن در ایران موفق باشید

    پاسخ

  3. اختراع

    ۱۳۹۶-۱۱-۳۰ at ۱۱:۰۵ ق.ظ

    واقعا خوب بود ،، البته دوباره باید بررسیش کنم

    سایت جالبی دارید لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

    پاسخ

  4. amir

    ۱۳۹۵-۰۵-۰۹ at ۸:۰۵ ب.ظ

    واقعا مطلبه خوبی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

اسکار ایرانی، اصغر جهانی

برای دومین بار اصغر فرهادی کارگردان بزرگ سینمای ایران موفق به کسب جایزه مهم ومعتبر اسکار ب…