اسکات کلی
اسکات کلی یک سال پیش توسط ناسا به ایستگاه بین المللی فضایی فرستاده شد تا تاثیرات زندگی یک ساله در فضا روی بدنش مورد بررسی قرار گیرد.

از آنجا که وی برادر دوقلوی همسانی دارد برای تحقیقات ناسا اهمیت داشت تا بتوانند تاثیر فضا را با دقت بیشتری روی اسکات مورد بررسی قرار دهند.

برای تحقیقات اولیه روی جسم اسکات کلی که پس از یک سال زندگی در فضا به زمین بازگشته نشان می‌دهد که او جوان‌تر شده و قدش نیز افزایش داشته است.

البته تمرکز  ناسا روی استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و قدرت دفاعی بدن کلی است. ناسا بر روی تبدیل مایعات در بدن کلی و تاثیر آن بر حجم عضله و استخوان وی تحقیق می‌کند.

همچنین سفر یک‌ساله‌ی کلی به ایستگاه فضایی باعث افزایش قد ۵ سانتی‌متر وی شده است. با توجه به اینکه در فضا جاذبه‌ای بر روی بدن تاثیر نمی‌گذارد، یک سال زندگی در فضا می‌تواند باعث افزایش قد تا ۸ سانتی‌متر بشود. این افزایش قد در مقایسه با برادر دوقلوی همسان کلی، مارک، مشهودتر خواهد بود. البته باید توجه داشت که قد کنونی وی مقطعی بوده و جاذبه‌ی زمین در نهایت وی را به قد قبلی بازخواهد گرداند.

همچنین کلی در مقایسه با یک سال زندگی در زمین، یک صدم ثانیه جوان‌تر مانده است. توضیح این موضوع کمی دشوار بوده و در ارتباط با نظریه‌ی نسبیت عام اینیشتین است. اگر دو جسم با سرعتی متفاوت حرکت کنند، زمان برای جسمی که با سرعت کمتر حرکت می‌کند سریع‌تر خواهد گذشت.

کلی در فضا سریع‌تر از زمین در حرکت بوده و بنابر محاسبات انجام شده و با توجه به مدت زمان ۳۴۰ روزی سفر وی، باید او ۸.۶ میلی‌ثانیه از برادر دوقلوی خود جوان‌تر می‌بود.

این تغییرات بسیار شگفت‌انگیز هستند و می‌توانند راه جدیدی را پیش‌روی بشر بگذراند.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در سرگرمی

۱ نظر

  1. حمید

    ۱۴۰۰-۰۴-۱۲ at ۱۲:۲۵ ب.ظ

    این نکته علمی جالبی است بنابراین نتیجه منطقی می گیریم که اگر دستگاهی بسازیم و همین شرائط بی وزنی را در سطح زمین ایجاد کنیم منجر به افزایش قد می گردد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…