سامسونگ گلکسی نوت5 و آیفون 6s پلاس

بالاخره پس از ماه ها انتظار اپل از دوگشی جدید خود با نام های 6S و 6S پلاس رونمایی کرد.

آیفون‌های جدید اپل دارای صفحات نمایشی با سایز مشابه آیفون‌های سال قبل یعنی 4.7 و 5.5 اینچ هستند. در طرف دیگر، این دو گوشی در درون خود تحولات زیادی را تجربه کرده‌اند. برخی از این پیشرفت‌ها مرور می کنیم: قابلیت لمس سه‌ بعدی به صفحه نمایش، استفاده از آلومینیم محکم و باکیفیت سری 7000 و در نتیجه افزایش استحکام.

ارتقاء دوربین پس از 4 سال از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل، دو برابر شدن حافظه از 1 گیگابایت به 2 گیگابایت. اصلی‌ترین رقیب فبلت اپل، بدون شک غول زیبا و بسیار قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی نوت 5 است.

در زیر به برخی از تفاوت های ایم دو گوشی می پردازیم.

صفحه نمایش بزرگ

در گلکسی نوت 5 شاهد وجود یک صفحه نمایش بی‌نظیر 5.7 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن QHD هستیم. اما آیفون 6s پلاس دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع IPS LCD است که رزولوشن Full HD را ارایه می‌دهد. صفحه نمایش نوت 5 با داشتن تراکم پیکسلی 518 پیکسل بر اینچ، تصاویری با کیفیت بالا نسبت به صفحه نمایش آیفون 6s پلاس که تراکم آن تنها 401 پیکسل بر اینچ است ارایه می‌دهد.

نسبت بالاتر صفحه نمایش به بدنه

سامسونگ در طراحی نوت 5 با باریکتر کردن زخمات گوشی زیبایی خاصی به گوشی بخشیده است.

این کاهش حاشیه، نوت را در مقایسه با پرچمدار اپل جلو می‌اندازد. بدون شک آیفون 6s پلاس با نسبت صفحه نمایش به بدنه 67.91 درصد، در برابر نوت 5 با نسبت صفحه نمایش به بدنه 76.62 درصد، هیچ حرفی برای گفتن ندارد! ابعاد نوت 5 برابر با 153.2×76.1×7.6 میلی‌متر است.آیفون 6s پلاس نیز دارای ابعادی برابر با 158.2×77.9×7.3 میلی‌متر است. اگر ابعاد این دو را با هم مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که نوت 5 با وجود آن که صفحه نمایشش 0.2 اینچ بزرگتر از صفحه نمایش آی‌فون 6s پلاس است، 5 میلی‌متر دز طول و 1.8 میلی‌متر دز عرض از پرچمدار اپل کوچکتر است. این یعنی وجود فضای مفید بیشتر در بدنه کوچک‌تر!

سنسور دوربین بزرگتر با دیافراگم گسترده‌تر

دوربین آیفون 6s پلاس دچار تحول بزرگی شده و پس از 4 سال از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل رسیده است، اما هنوز هم این دوربین، در مقابل سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی نوت 5 حرفی برای گفتن ندارد!

البته در مشخصات فنی، دوربین نوت 5 بهتر از دوربین آیفون 6s پلاس است. مثلا گلکسی نوت 5 دارای f 1.9 است، در حالی که آیفون 6s پلاس دارای f 2.2 است.

این به معنای گشادی بیشتر دریچه دیافراگم دوربین نوت 5 است. پس دوربین نوت 5، «به صورت نظری» باید بتواند در محیط‌های تاریک و کم نور، با جذب نور بیشتر، عکس‌های بهتری را نسبت به آی‌فون 6s پلاس اپل تهیه کند.

قلم فوق‌العاده و کاربردی S-Pen

این قلم به شما اجازه می‌دهد که به شیوه‌ای جدید و لذت بخش با فبلت خود تعامل داشته باشید. شیوه‌ای که آی‌فون 6s پلاس اپل از آن بی‌بهره است.

5- باتری پرظرفیت‌تر با قابلیت شارژ بی‌سیم و سریع

گلکسی نوت 5 دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است که گفته می‌شود به خاطر بهینه‌سازی‌های سامسونگ، شارژدهی بالایی دارد.

از سوی دیگر، ظرفیت باتری آی‌فون 6s پلاس اپل نسبت به باتری 2915 میلی آمپر ساعتی آی‌فون 6 پلاس، اندکی کاهش داشته است.

اگر بخواهیم بر اساس بنچمارک‌ها قضاوت کنیم، باید بگوییم که عملکرد باتری آی‌فون 6s پلاس، نمی‌تواند بهتر از باتری نوت 5 باشد، اما همانند قضیه دوربین، باز هم صبر می‌کنیم تا این فبلت به دستمان برسد و بتوانیم باتری آن را به دقت بررسی کنیم.

گلکسی نوت 5 هچنین از ویژگی‌هایی همچون شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم سریع بهره می‌برد که آی‌فون 6s پلاس از آن‌ها بی‌بهره است.

باتری نوت 5 می‌تواند با استفاده از یک شارژر بی‎سیم و به دلیل بهره‌گیری این گوشی از ویژگی شارژ سریع بی‌سیم، در کمتر از 2 ساعت به طور کامل یعنی از 0 تا 100 شارژ شود که برای یک باتری عظیم 3000 میلی آمپر ساعتی نوعی رکورد محسوب می‌شود!

6- قابلیت شخصی سازی بسیار در سیستم عامل اندروید!

بدون شک سیستم عامل اندروید، نسبت به iOS بسیار انعطاف پذیرتر بوده و قابلیت شخصی سازی بیشتری دارد.

 

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…