زاکربرگ

مارک زاکربرگ در جریان یک سخنرانی در سازمان ملل از لزوم دسترسی جهانی به اینترنت سخن گفت.

مارک زاکربرگ روز شنبه در سازمان ملل اعلام کرد که می‌خواهد اینترنت را به سراسر جهان عرضه کند تا همه آنلاین شوند. او ادعا کرد که دسترسی به اینترنت تنها راه پایان بخشیدن به فقر است و آن را «میسرساز حقوق بشر» و «محرکی به سمت صلح» توصیف کرد.

در بیانیه‌ای که توسط مارک زاکربرگ، بیل و ملیندا گیتس، و «جیمی ولز» بنیان‌گذار ویکی‌پدیا، امضا شده، آمده است: «وقتی که مردم به ابزارها و دانش موجود در اینترنت دسترسی داشته باشند، فرصت‌هایی را در اختیار دارند که می‌تواند زندگی را برای همه‌ی ما بهتر کند.» براساس گزارش‌های ABC، زاکربرگ و گیتس هر دو برای دستیابی به هدف بزرگ ارایه‌ی اینترنت به همه‌ی مردم جهان تا سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی کرده‌اند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، زاکربرگ همچنین ادعا کرده که فیس‌بوک حتی اینترنت را برای کمپ‌های حمایت از پناهندگان هم خواهد آورد. حالا اینکه این میلیاردر ۳۱ ساله دقیقا چگونه می‌تواند به این هدف دست یابد مشخص نیست.

زاکربرگ تلاش‌هایش برای گسترش اینترنت در جهان را در سال ۲۰۱۳ میلادی در قالب برنامه‌ی Internet.org آغاز کرد. هدف این پروژه این بود که کشورهای در حال توسعه از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند.

حالا باید صبر کرد و دید که مارک زاکربرگ این بار چه برنامه‌ای در سر دارد.

منبع: ABC,THE NEW YORK TIMES

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…