شهر آورد 82

شهرآورد دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس همیشه جنجالی و حاشیه ساز بوده و احتمالا هم خواهد بود اینبار این بازی با بازی بهتر تیم قزمز پوش به نفع پرسپولیس تهران به پایان رسید.

گل زودهنگام مهدی طارمی خیلی سریع تکلیف بازی را روشن کرد. پرسپولیس با کنترل توپ در تمام زمین و حرکات کوتاه حمله‌ورانش با میدان‌داری هافبک‌ها بازی را در اختیار گرفت و به سرعت به گل اول رسید. بعد از این گل استقلالی‌ها هجوم‌هایی خطرناک داشتند اما پرسپولیس باز هم بازی را در اختیار گرفت و گل دوم را به ثمر رساند. بعد از این گل آنها شانس به ثمر رساندن گل سوم را هم توسط مهدی طارمی داشتند اما واکنش عالی مهدی رحمتی مانع از هت‌تریک طارمی از روی نقطه پنالتی شد. با شروع نیمه دوم باز هم پرسپولیس بود که توپ را به بهتر به گردش درمی‌آورد و آنها توسط رضائیان به گل سوم رسیدند. اما استقلال بلافاصله توسط انصاری به گل رسید تا بازی به اوج هیجان برسد. پرسپولیسی‌ها در دقایق بعدی بیشتر به میدان‌داری پرداختند و در دقیقه ۸۵ روی یک ضدحمله برای چهارمین بار دروازه رحمتی را توسط مسلمان باز کردند. بعد از این گل استقلال با یک پنالتی فاصله را کم کرد اما این گل برای جلب رضایت هواداران به هیچ وجه کافی نبود تا پرسپولیس گام بلندی را به سوی قهرمانی بردارد.

برانکو بعد از این مسابقه گفت: یک دربی بسیار خوبی بود، همه چیز عالی بود. فضا هم بی‌نظیر بود و خوشحالیم که توانستیم این همه هوادار را با این نتیجه خوب خوشحال کنیم.

سرمربی پرسپولیس به طور ویژه از بازیکنان تقدیر کرد و گفت: من فکر می‌کنم مردم هرگز مسابقه‌ای با این کیفیت را در دربی به خاطر نداشته باشند. واقعا اینجا باید به بازیکنانم تبریک بگویم که اسیر وضعیت‌های پیش آمده نشدند و بازی کامل خودشان را انجام دادند و به پیروزی رسیدند. دربی بازی‌ای است که بازیکنان تکلیفش را روشن می‌کنند و آنها کارشان را درست انجام دادند.

او در پایان حرف‌هایش گفت: بالاخره ما به رده‌ای رسیدیم که استحقاقش را داشتیم. اما اگر قهرمان هم نشویم عقیده دارم هیچ کار خاصی نکردیم. بنابراین حداکثر تمرکز را باید داشته باشیم و این بازی را فراموش کنیم.

پرسپولیس
پرسپولیس

اما وضع در اردوگاه تیم مقابل به گونه ای دیگر بود شکست ۴ بر ۲ استقلال مقابل پرسپولیس در دربی هشتاد و دوم دلیلی شد تا طرفدران تیم پرطرفدار آبی تهران تا مدت ها بعد از سوت پایان بازی زیر باران ماندند و اعتراض خود را علیه استقلال اعلام کردند. در این بین اوج اعتراضات به پرویز مظلومی معطوف می شد که او را با شعار “مظلومی حیا کن استقلال رو رها کن” رو به رو کردند. نمایش نه چندان خوب استقلال در هفته های گذشته کمی طاقت طرفداران را کم کرده بود اما این شکست جایی برای سکوت نگذاشت و حدود ۳ هزار تماشاگر بعد از بازی در ورزشگار ماندند و علیه مظلومی شعار دادند.

جالب اینکه دوربین های تلویزیونی بیش از اینکه شادی پرسپولیسی ها و تماشاگران آنها را به نمایش بکشند، روی استقلالی ها تمرکز کرده بودند و صحنه های جالبی بعد از شکست آبی پوشان شکار شد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…