مطابق بررسی هایی که از سوی کمپانی Gfk صورت گرفته بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ با افزایش فروش مواجه شده است. این کمپانی بالا رفتن میزان تقاضا در بازارهای در حال توسعه و به میدان آمدن پرچمدارهای تازه را عامل اصلی قضیه یاد شده می داند.

Gfk می افزاید در مجموع فروش تلفن های هوشمند ۵ درصد نسبت به سه ماهه ی پیشین رشد داشته و کاربران ۳۰۲.۱ میلیون دستگاه از این گجت ها را خریداری کرده اند. تولید کنندگان نیز توانسته اند درآمدی ۹۲.۴ میلیارد دلاری نصیب خود نمایند در حالیکه رقم مذکور در سه ماهه مشابه سال قبل برابر با ۸۶ میلیارد دلار بوده است.

بیشترین رشد فروش در کشورهای آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه رخ داده، جایی که تعداد خریداران نسبت به سال پیش ۲۰ درصد بیشتر شده. ضمناً رشد ۱۰ درصدی بازار اروپا و آمریکای شمالی نیز خبر خوشایندی برای موبایل سازان محسوب می شود، هر چند که در سوی دیگر یکی از حائز اهمیت ترین بازارها، یعنی چین، نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۱۴ تنزلی ۱۰ درصدی داشته که این مسئله می تواند زنگ خطری باشد برای آن دسته از شرکت هایی که انبوهی از اسمارت فون های اقتصادی و ارزان قیمت را راهی سرزمین مذکور می کردند.

در بحث درآمد، قابل توجه ترین دگرگونی ها در آمریکای شمالی و چین رقم خورده اند و در هر یک از مناطق مورد اشاره درآمد سازندگان اسمارت فون ها به ترتیب ۱۷ و ۱۹ درصد زیادتر گشته. GfK می گوید چنین افزایش درآمدی در سرزمین های یاد شده ناشی از تقاضای بسیار بالا برای پرچمداران جدید است که حاشیه سود بسیار زیادی دارند.

نکته جالب توجه اینکه بازار چین علیرغم تنزل کلی، با ۷ درصد افزایش تقاضا برای دیوایس های گرانقیمت و رده بالا مواجه بوده و پیش بینی می شود این رقم در آینده نیز مجدداً بزرگتر گردد.

تلفن های هوشمند میان رده در محدوده ی قیمت ۲۵۰ الی ۵۰۰ دلار ظاهراً با کاهش جدی تعداد خریداران در آمریکای شمالی مواجه شده اند. در همین راستا ذکر می گردد کیفیت بالای Moto E در کنار قیمت اقتصادی اش سبب شده تا آمریکایی ها روی بسیار خوشی به این محصول نشان داده و بیش از هر زمان دیگری به سمت آن سوق پیدا کنند و چنین اسمارت فونی را به سایر نمونه های میان رده ترجیح دهند.

در یک نگاه کلی و با قرار دادن گزارش Gfk‌ در کنار سایر گزارش های مشابهی که از جانب دیگر کمپانی های طی روزهای اخیر منتشر شده اند، می توان به این نتیجه رسید که بازار رقابت مابین برندهایی گوناگون در عرصه ی موبایل های میان رده و اقتصادی همچون گذشته بسیار داغ و فشرده است. اما کماکان بیشترین حاشیه سود به دیوایس های پرچمدار تعلق دارد که البته عمده درآمد و منفعت حاصله از فروش چنین دیوایس هایی راهی جیب دو نام بزرگ یعنی سامسونگ و اپل می شود.

برندهای کم ارزش تر همچون شیائومی، هوآوی و لنوو نیز در پی حضور در بازارهایی تازه هستند تا بتوانند رشد خود را در این دست از بازارها ادامه دهند و رفته رفته فاصله شان را با بزرگان بازی کمتر کنند. سونی، ال جی و اچ تی سی هم بر حسب داده های موجود مغلوب برتری سامسونگ و اپل شده اند و فعلا مجال عرض اندام چندانی پیدا نمی کنند و باید دید آینده برای آنها چگونه رقم خواهد خورد و فرصتی برای بهبود زخم هایشان خواهند یافت یا خیر.

پیش بینی می شود فروش تلفن های هوشمند در ادامه ی سال ۲۰۱۵ نیز بازهم روند صعودی داشته و تا پایان سال جاری میلادی ۱.۳ میلیارد از این دسته گجت ها توسط کاربران ابتیاع شده باشد.

 

androidauthority

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

ویندوز ۱۰ مایکروسافت و امید برای ویندوز جدید

آیا ویندوز ۱۰ آخرین ویندوز ماکروسافت است؟ جری نیکسون (Jerry Nixon) مسئول توسعه دهنده مایکر…