استخدام پزشکی قانونی

قائم مقام پزشکی قانونی با اشاره به فعالیت ۹۰۰پزشک در این سازمان گفت: این مجموعه برای ارایه خدمات مطلوب به مراجعان در سراسر کشور نیازمند ۸۰۰ پزشک جدید است.
عبدالرزاق برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون پزشکان فعال در این سازمان بصورت تمام وقت و همکار به مردم خدمات ارایه می کنند.
وی در خصوص خدمات این سازمان نیز گفت: در سال ۹۳، افزون بر ۱٫۵ میلیون معاینه پزشکی برای اعلام نظر کارشناسی توسط پزشکان سازمان پزشکی قانونی انجام شد.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: بیشترین این معاینات به ترتیب با ۳۰ درصد مربوط به ایراد نزاع و ۱۵ درصد سوانح رانندگی بوده است.
وی گفت: استان تهران رتبه نخست نزاع را در میان استان های کشور داشته و سیستان و بلوچستان آخرین رتبه را دارد.
برزگر گفت: میانگین پاسخ معاینه پزشکی به ارباب رجوع در ادارات پزشکی قانونی ۹۰ دقیقه است در حالی که در گذشته افزون ۱۲۰ دقیقه بود.

قائم مقام پزشکی قانونی از دریافت مجوز استخدام برای ۱۲۰ نفر نیز در این سازمان در سال ۹۴خبر داد و گفت: جذب این تعداد نیرو با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.
وی افزود: همچنین مراحل اداری جذب ۵۰ نیروی جدید در سازمان از محل اعتبارات سال ۹۳ در دست پیگیری است.

وی میانگین پاسخ معاینه اجساد را کمتر از ۱۸۰ دقیقه و پاسخ آزمایشگاه را ۸۵ روز اعلام کرد.
به گفته وی سالانه دو میلیون نظر کارشناسی توسط سازمان پزشکی قانونی برای دستگاه های مرتبط برای پاسخگویی به ارباب رجوع صادر می شود.
برزگر با اشاره به مشکلات این سازمان در بخش پرداختی و ترمیم حقوق و مزایای پزشکان فعال، کمبود نیروی انسانی و صدور مجوز جذب و اختصاص اعتبار، از توجه و کمک دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مسایل و مشکلات سازمان پزشکی قانونی قدردانی کرد.
وی با یادآوری اینکه قبل از اجرای طرح سلامت، یک نوبت حقوق و مزایای پزشکان سازمان ترمیم شد، افزود با این وجود به طور میانگین به هر پزشک مشغول به کار در سازمان پزشکی قانونی ماهانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال پرداخت می شود.
* دریافت مجوز استخدام ۱۲۰ نیروی جدید در پزشکی قانونی
قائم مقام پزشکی قانونی از دریافت مجوز استخدام برای ۱۲۰ نفر نیز در این سازمان در سال ۹۴خبر داد و گفت: جذب این تعداد نیرو با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.
وی افزود: همچنین مراحل اداری جذب ۵۰ نیروی جدید در سازمان از محل اعتبارات سال ۹۳ در دست پیگیری است.
به گفته وی سازمان پزشکی قانونی دارای هفت هزار و ۳۵۰ پست سازمانی بوده ، اما یک سوم آن برخوردار از نیرو است.
پیش بینی راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان
برزگر از پیش بینی راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان توسط سازمان پزشکی قانونی در سال جاری با کمک مجلس و دولت خبر داد و افزود: در این بانک قرار است پنج هزار مورد اطلاعات برای کمک به کشف جرایم و بررسی صحنه جرم ذخیره سازی شود تا ارایه خدمات دستگاه قضایی و انتظامی را شتاب دهد.
به گفته وی راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان بر اساس برنامه پنجم توسعه پیگیری می شود.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در استخدام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

زمان اعلام نتایج استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۵

تعداد ۲۲۳ هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت داشتند و ۲۵ آذرماه به بعد دو…