آیفون
۱٫ ساخت آلبوم از تصاویر محبوب

اگر برای مشاهده‌ی تصاویر قدیمی خود به اپلیکیشن Photos زیاد سر می‌زنید می‌توانید با لمس کردن آیکن قلب در زیر هر عکس، آن تصویر را به عنوان یک تصویر محبوب نشانه‌گذاری کنید. با این کار آلبومی با عنوان Favorites ایجاد می‌شود که شامل تصاویر محبوب شما خواهد بود.

۲٫ بهینه‌سازی شارژ باتری

به جای حمل دائمی یک شارژر همراه خود می‌توانید پی ببرید که کدام اپلیکیشن‌ها بیش از همه شارژ گوشی را مصرف می‌کنند و اجرای آن‌ها را متوقف کنید. بدین منظور به Settings > General > Usage > Battery Usage مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید در قسمت Battery Usage میزان مصرف هر اپ در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین ۷ روز گذشته را مشاهده کنید. با پی بردن به این موضوع می‌توانید از اجرای دائمی این اپ‌ها جلوگیری کنید.

۳٫ عکس‌برداری هنگام ضبط ویدیو

در صورتی که در هنگام فیلم‌برداری توسط دوربین گوشی مایل بودید که از آن چه که در آن لحظه می‌بینید عکس بگیرید، کافی است دکمه‌ی سفیدرنگ در سمت چپ صفحه را لمس نمایید.

۴٫ قابلیت‌های مخفی در تنظیمات Accessibility

با مراجعه به Accessibility در زیرشاخه‌ی General اپلیکیشن Settings، می‌توانید به قابلیت‌های کمکی و کاربردی مخفی‌شده در این صفحه دست پیدا کنید. قابلیت‌هایی نظیر متون بزرگ‌تر، فلش زدن جهت اطلاع‌رسانی، معکوس نمودن رنگ‌ها جهت مشاهده‌ی بهتر در شب و… .

۵٫ خواندن متون توسط Siri

اگر مایلید که متون دلخواه شما با صدای Siri (دستیار شخصی‌تان در آی‌فون) خوانده شود، کافی است به Settings > General > Accessibility > Speech مراجعه کنید. سپس Speak Selection را فعال کنید.
اکنون در صورتی که متنی را در هر اپلیکیشنی به حالت انتخاب دربیاورید می‌توانید گزینه‌‌ی Speak را انتخاب کنید تا Siri آن را برای شما بخواند. همچنین در صورتی که گزینه‌ی Speak Screen را فعال کنید، می‌توانید دو انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید تا Siri کل محتویات صفحه را برای‌تان بخواند.

۶٫ کاهش نوردهی هنگام عکس‌برداری

هنگامی که قصد دارید عکس بگیرید، می‌توانید میزان نوردهی بر روی چیزی که روی آن فوکوس کرده‌اید را تنظیم کنید. برای این کار کافی است انگشت خود را بر روی آیکن خورشید نگه دارید. با بردن انگشت به سمت بالا، نور بیش‌تر خواهد شد. همچنین برای تاریک کردن نیز کافی است انگشت را به سمت پایین بکشید.

۷٫ صفحه‌ی جزئیات در پیام‌ها

پس از مشاهده‌ی یک پیام در اپلیکیشن Messages، در صورتی که Details را لمس نمایید وارد صفحه‌ی جزئیات پیام خواهید شد. در این صفحه امکانات متعددی نظیر به‌اشتراک‌گذاری مکان، خاموش کردن اطلاع‌رسانی‌های این مکالمه و مشاهده‌ی تصاویر به اشتراک‌گذاری‌شده در این مکالمه را خواهید داشت.

۸٫ احضار Siri بدون نگه داشتن دکمه‌ی Home

شما می‌توانید کاری کنید که همانند ساعت Apple، دستیار شخصی‌تان یعنی Siri بدون این که نیاز باشد دکمه‌ی Home را نگه دارید احضار شود. برای این کار به Settings > General > Siri مراجعه کنید و گزینه‌ی ”Allow “Hey Siri را فعال کنید. اکنون در صورتی که عبارت Hey Siri را بیان کنید، Siri اجرا خواهد شد.

۹٫ افزودن مشخصات پزشکی جهت مواقع اورژانسی

پیشنهاد می‌شود مشخصات پزشکی خود را در اپلیکیشن Health ثبت نمایید. مشخصاتی نظیر شرایط خاص پزشکی، آلرژی‌ها، داروهایی که مصرف می‌کنید، گروه خونی و… . با این کار در صورتی که در شرایط اورژانسی گرفتار شدید، دیگران می‌توانند با مطالعه‌ی مشخصات پزشکی‌تان در گوشی، به شما بهتر کمک کنند. این کار با مراجعه به تب Medical ID در اپ Health و انتخاب Create Medical ID امکان‌پذیر است.

۱۰٫ یاد دادن تلفظ صحیح یک نام به Siri

در صورتی که Siri نام شما یا شخص دیگری را به اشتباه تلفظ می‌کند، می‌توانید (ترفندستان) تلفظ صحیح آن را به او یاد بدهید. برای این کار ابتدا نام مورد نظر را به Siri بگویید. پس از این که وی نام را تلفظ کرد، این جمله را به او بگویید: “That’s not how you pronounce Name”. در این جمله به جای Name بایستی نام مورد نظر را جای‌گزین کنید. اکنون Siri از شما می‌خواهد تلفظ صحیح این نام را بیان کنید. پس از بیان نام با تلفظ صحیح توسط شما، سه گزینه‌ به شما برای انتخاب صحیح‌ترین تلفظ پیشنهاد می‌شود. با انتخاب Select می‌توانید تلفظ صحیح را برگزینید.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…