اصغر فرهادی و شهاب حسینی
سرانجام شصت‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن نیز پس از ۱۲ روز پر فراز و نشیب به پایان راه خود رسید.

شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن برگزیده شد. بازی درخشان حسینی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی این جایزه را برای او به ارمغان آورد.

شهاب حسینی
شهاب حسینی

شب رویایی فیلم «فروشنده» با اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به این اثر ادامه پیدا کرد. اصغر فرهادی نویسنده و کارگردان این فیلم است.

اصغر فرهادی
اصغر فرهادی

الیویه آسایاس و کریستین مونجیو نخل طلای بهترین کارگردانی را از آن خود کردند. آسایاس کارگردان «خریدار شخصی» و مونجیو کارگردان فیلم «فارغ‌التحصیلی» است. جایزه بزرگ جشنواره کن به خاویر دولان کارگردان فیلم «این تنها پایان جهان است» اهدا شد. در همین حال جایزه هئیت داوران کن به فیلم «محبوب آمریکایی» به کارگردانی آندریا آرنولد رسید.

در حالی که شهاب حسینی عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود کرد، ژاکلین خوزه برای نقش‌آفرینی در «ما’ رُزا» جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

 هئیت داوران این دوره از جشنواره فیلم «من، دنیل بلیک» به کارگردانی کن لوچ را شایسته دریافت نخل طلا دانستند. در دور پیشین جشنواره کن ژاک اودیار با فیلم «دیپان» نخل طلا را از آن خود کرده بود.

هیئت داوران این دوره از جشنواره کن را کتایون شهابی، دونالد ساترلند، کرستن دانست، آرناد دسپلچین، مدس میکلسن، والریا گالینو، لاسلو نمش و ونسا پارادایس با ریاست جرج میلر کارگردان استرالیایی تشکیل می‌دهند.

دوربین طلایی جشنواره کن برای فیلم «الهی» به هدی بنیامینا رسید. جایزه دوربین طلای جشنواره کن هرسال به بهترین فیلم اول یک کارگردان از میان فیلم‌های حاضر در جشنواره اعطاء می‌شود.

خوانخو ژیمنیز برای فیلم «تایم‌کُد» نخل طلای بهترین فیلم کوتاه جشنواره را از آن خود کرده است. در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن ژان‌پیر لئو بازیگر کهنه‌کار سینمای فرانسه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

  • انوشه انصاری و فیروز نادری بعد از دریافت اسکار بهترین کارگردانی بهترین فیلم

    اسکار ایرانی، اصغر جهانی

    برای دومین بار اصغر فرهادی کارگردان بزرگ سینمای ایران موفق به کسب جایزه مهم ومعتبر اسکار ب…
  • حسن جوهرچی درگذشت

    حسن جوهرچی درگذشت

    حسن جوهر چی بازیگر سینما و تلویزیون ایران صبح امروز ۱۵ بهمن ماه در بیمارستان عماد تهران در…
  • گلدن گلوب ۲۰۱۷

    تمامی اتفاقات گلدن گلوب ۲۰۱۷

    هفتاد و چهارمین دوره مراسم سینمایی گلدن گلوب در حالی به پایان رسید که خبر خوبی برای ایرانی…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در تئاتر و سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…