در این متن می خواهیم سری بزنیم به پربازدیدترین مکانهای گردشگری جهان، مکانهای که بیشتر تعداد توریست را دارند. به واسطه موقعیت جغرافیایی، شاهکارهای انسانی، و موقعیت های عجیب.

۱. اهرام مصر (قاهره)
اهرام مصر ( قاهره )
اهرام مصر ( قاهره )

هرم بزرگ جیزه از اهرام ثلاثه ی مصر برای بیش از ۳۸۰۰ سال بلندترین سازه ی تاریخی ساخت بشر در جهان بود. این هرم ۱۴۶.۵ متر طول دارد. مورخان بر این باورند هرم به عنوان مقبره ی فرعون چهارم مصر «خوفو» بنا شد و ساخت آن بیش از ۲۰ سال طول کشید. در نهایت به شما پیشنهاد می کنم حتما پیش از مرگ این بنای باشکوه را ببینید.

۲. بیگ بن (لندن)
بیگ بن ( لندن )
بیگ بن ( لندن )

یکی از مشهورترین برج های ساعت در دنیا برج بیگ بن در لندن است. این برج ساعت، بزرگ ترین ساعت ناقوس کلیسای چهار بر در جهان را نگه می دارد و سومین برج ساعت مستقل از نظر ارتفاع است. امروزه بیگ بن نمادی برای شهر لندن است.

۳. مسجد سلطان احمد (استانبول)
مسجد سلطان احمد (استانبول)
مسجد سلطان احمد (استانبول)

این مسجد شگفت آور ترین مسجد در جهان است. یک معجزه ی معماری! مسجد آبی به دستور سلطان احمد به عنوان رقیبی برای ایاصوفیه و توسط معماری به نام آقا محمد بنا شد. ساخت مسجد آبی در سال ۱۶۰۹ آغاز شد و ۷ سال طول کشید. اگر روزی از استانبول دیدن کردید، بی شک باید مسجد سلطان احمد را نیز ببینید.

۴. آبشار نیاگارا (انتاریو و نیویورک)
آبشار نیاگارا (انتاریو و نیویورک)
آبشار نیاگارا (انتاریو و نیویورک)

یک زیبایی طبیعی! آبشارهای نیاگارا آبشارهای عظیمی در رودخانه ی نیاگارا هستند که مرز بین المللی جدا کننده ی ایالت کانادایی انتاریو و ایالت امریکایی نیویورک را پوشش می دهند. جریان و فرود آب این آبشارها یک صدای شگرف تولید می کند.

۵. تاج محل (آگرا)
تاج محل (آگرا)
تاج محل (آگرا)

تاج محل در زمره ی ۸ شگفتی جهان به شمار می آید و در آگرای هند قرار دارد. این بنا توسط پادشاه مغول جهان شاه به عنوان یادبود سومین همسرش ممتاز محل ساخته شده است. سبک معماری تاج محل ترکیب معماری پارسی، ترکی و هندی است.

۶. کلوسئوم رومی (رم)
کلوسئوم رومی (رم)
کلوسئوم رومی (رم)

کلوسئوم رومی یکی از مشهورترین بناهای رم و یک اثر تاریخی ماندگار است که نشان دهنده ی فرهنگ رومیان باستان است. نام اصلی آن آمفی تئاتر فلاوین است و محلی برای جنگ گلادیاتورها بوده است. گلادیاتورهای رومی معمولا برده ها، زندانی ها و مجرمان محکوم بوده اند. اغلب آنها مرد بودند اما تعداد کمی گلادیاتور زن نیز در این جنگ ها حضور داشته اند. ضمنا کلوسئوم محلی برای اجرای نبردهای حیوانات وحشی نیز بوده است. گفته شده بیش از ۹۰۰۰ حیوان وحشی در کلوسئوم رومی کشته شده است.

۷. گراند کانیون (آریزونا)
گراند کانیون (آریزونا)
گراند کانیون (آریزونا)

یک منظره ی جذاب و قدرتمند! گراند کانیون یک تنگه ی شیب دار است که توسط رودخانه ی ریور در ایالت آریزونای ایالات متحده تراشیده شده است. این بنا نیز یکی از ۸ عجایب دنیا است.

۸. دیوار بزرگ چین (چین)
دیوار بزرگ چین (چین)
دیوار بزرگ چین (چین)

دیوار بزرگ چین بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شده است. این دیوار همچنان طولانی ترین دیوار دنیا است که ۸۸۰۰ کیلومتر طول دارد. این دیوار برای حفاظت از مرزها ساخته شده است. گفته شده در عملیات ساخت و ساز این دیوار بیش از ۱ میلیون نفر کشته شدند.

۹. برج ایفل (پاریس)
برج ایفل (پاریس)
برج ایفل (پاریس)

نماد پاریس! شما بدون دیدن برج ایفل نمی توانید از پاریس دیدن کنید. حتی اگر نخواهید به دیدن این برج بروید، احتمالا بالای آن را از همه جای پاریس خواهید دید. این برج از آهن ساخته شده که به صورت شبکه ای شکل داده شده است. برج ایفل در سال ۱۸۸۹ ساخته و به یک نماد فرهنگی جهانی بدل شد. ضمن اینکه برج ایفل، محبوب ترین سازه فولادی جهان است.

۱۰. مجسمه آزادی (نیویورک)
مجسمه آزادی (نیویورک)
مجسمه آزادی (نیویورک)

مجسمه ی آزادی یک نماد جهانی آزادی و دموکراسی است. این مجسمه هدیه ی دوستی از طرف مردم فرانسه به مردم ایالات متحده است و توسط فردریک بارتولدی طراحی شده است. مجسمه ی آزادی پیکر زنی شنل پوش است که لیبرتاس، الهه ی آزادی رومی را به نمایش می گذارد.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
  • کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی

    کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…
  • بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی درگذشت

    بهنام صفوی خواننده پاپ ایرانی درگذشت. وی که از سال ها پیش دچار ضایعه مغزی بود و پس از دوبا…
  • سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    سامسونگ و ال جی بازار ایران را ترک کردند

    پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان ایران، چندی قبل شایعه لغ…
بارگذاری در انتخاب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…