حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی

روزنامه منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گزارشی به بررسی سوابق و عملکرد حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه دختری امام خمینی (ره) پرداخته و علت عدم احراز صلاحیت وی برای حضور در انتخابات مجلس دهم را از شورای نگهبان جویا شده است.

به گزارش روزنامه آرمان، اهم نکات این گزارش که به بررسی سوابق و اظهارات اشراقی پرداخته و با اظهار امیدواری نسبت به احراز صلاحیت وی به پایان رسیده، از این قرار است:

**دوری از حاشیه مهم‌ترین ویژگی مرتضی اشراقی است که سکوت او پس از اطلاع از عدم احراز صلاحیتش ثابت‌کننده همین مدعاست.

**حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی از نظر علمی دارای درجات بالایی است چرا که معتقد است پرداختن به حاشیه نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه آرامش جامعه را هم بر هم خواهد زد. او سال‌هاست در حوزه علمیه قم حضور دارد و به تدریس و تحصیل مشغول است چنانکه از سال ۷۴ که وارد حوزه علمیه قم شد، دروس مقدمات را در مدرسه علمیه عترت آل‌محمد (ص) گذراند و سطوح را نزد اساتید مطرح حوزه، همچون آیات بیگدلی، حسینی بوشهری، عظیمی، خادمی اصفهانی، حسینی میانجی به پایان رساند و درس خارج فقه و اصول خود را نزد آیات عظام فاضل لنکرانی، سبحانی، مکارم شیرازی و آیات صادق آملی لاریجانی و گنجی به مدت شش سال گذرانده و موفق به دریافت «سطح علمی سه» از حوزه علمیه قم شده است.

**او به عنوان مشاور عالی معاونت فرهنگی و اجتماعی شروع به کار کرد و در همین راستا با توجه به نیاز دانشگاه، ریاست کمیته انتصابات معاونان دانشجویی – فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را عهده‌دار شد. وی علاوه بر مسئولیت‌های فوق‌الذکر، ریاست هیات عالی نظارت و ارزشیابی فرهنگی دانشگاه را بر عهده گرفت.

**او می‌خواست به مجلس بیاید تا اعلام کند در زمینه تربیت مدیران جوان قصور جدی داشته‌ایم، قصوری که آینده اجرایی این کشور را شدیدا تهدید می‌کند.

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در کافه لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی کد فراگیر اتباع خارجی یک شناسه عددی است که به اتباع غیر ایرانی اختصا…