پوست سالم

محققان اخیرا اعلام کرده‌اند که پوست شما می‌تواند با بالا رفتن سن، بهتر عمل کند، خصوصا اگر از طرز کار پوستتان آگاه باشید. در اینجا به برخی راهکارهای فوق‌العاده برای بهبود وضعیت پوستی در طی زمان از طریق دو کار بسیار ساده یعنی محافظت و جوان‌سازی اشاره می‌کنیم.

حفاظت از پوست: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب (حتی داخل خانه)
حتی وقتی داخل خانه هم هستید، یا هوا بارانی یا آفتابی هم باشد باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. متخصصان پوست در این قضیه با هم موافقند که آفتاب، عامل شماره‌ی یک سالخوردگی پوستی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد می‌دانید که پرتوهای آفتاب حتی در روزهای ابری هم می‌تواند بر پوستتان تأثیر بگذارد اما چیزی که شما را شگفت‌زده خواهد کرد این است که این پرتوها حتی زمانی هم که داخل خانه هستید می‌تواند بر پوست شما تأثیر بگذارد، مگر آنکه در اتاقی در حال فعالیت باشید که پنجره نداشته باشد.

برخلاف پرتوهای فرابنفش UVB، پرتوهای UVA می‌توانند از طریق پنجره هم به محل کار، خانه یا ماشین شما نفوذ کنند. در شرایطی که پرتوهای UVA به سرعت پرتوهای UVB باعث سوختگی پوست نمی‌شود، اما این پرتوها سرطان‌زا بوده و می‌تواند به سالخوردگی پوست بیانجامد. مهمتر از این‌ها، این است که محققان اخیرا دریافته‌اند آسیب‌های نور خورشید چیزی فراتر از پرتوهای UV است. این مسئله ثابت شده که پرتوهای مادون قرمز هم می‌توانند بیش از ۵۰ درصد باعث آسیب و سالخوردگی پوست از طریق مولکول‌های رادیکال آزاد شوند.

جوان‌سازی پوست: خواب پیش از نیمه شب را فراموش نکنید
شما به خواب اضافی یا خواب پیش از نیمه شب نیاز دارید، این یک افسانه نیست. شاید هیچ‌وقت تصور نکنید که پوستتان بعد از نیمه شب در بهترین وضعیت خود نباشد. فقدان مزمن خواب منجر به ایجاد خط و خطوط، حلقه‌های سیاه دور چشم و حتی سالخوردگی سریع‌تر پوست می‌شود. فقدان خواب به انتشار بیشتر هورمون استرس در بدن یعنی کورتیزول می‌انجامد که می‌تواند تمام کلاژن‌های پوست را تخریب کرده و یا باعث شود هورمون رشد به میزان کمی در بدنتان ترشح شود. این هورمون به ترمیم بدن کمک می‌کند. بنابراین پیشنهاد ما این است که به موقع بخوابید اما نه در حدی که فکر کنید تنها راه داشتن پوست سالم این است که بخواهید بخوابید. درست زمانی که بدن شما به خواب نیاز دارد تا به واسطه‌ی آن خود را ترمیم کند، پوست شما برای جوان‌سازی به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت. برای این کار می‌توانید هنگام خواب از سرم‌های کِرمی استفاده کنید که هنگام خواب مانع از شکل‌گیری علائم سالخوردگی پوست می‌شود.

(منبع: webmd)

  • پاورپوینت الکتروشوک (دفیبریلاتور)

    پاورپوینت الکتروشوک (دفیبریلاتور)

    پاورپوینت الکتروشوک (دفیبریلاتور) شامل ۱۷ اسلاید قابل ویرایش بهمراه توضیحات کامل درباره ال…
  • چرا وزن کم نمی کنیم

    چرا نمی توانیم وزن کم کنیم؟

    چرا بعضی افراد می توانند به راحتی وزن خود را کم کنند اما برخی دیگر نمی توانند؟ تفاوت این د…
  • ویتامین d

    مردان ویتامین D مصرف کنند

    مطالعات جدید محققان دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد کمبود ویتامین D با سرطان پروستات تهاجمی…
بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری در نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی

نفسیه روشن و حیوانات مورد علاقه‌اش

حیوانات مورد علاقه‌ نفیسه روشن شاید برای خیلی ها ترسناک باشد. مثلا عکس گرفتن با یک مار دور…